Saturday, December 19, 2009

unsung hero..

masa sekolah dulu, teacher english aku (dah lupa nama- sorry teacher) suruh buat karangan bertajukkan unsung hero diri masing-masing..masa tu memang langsung tak faham apa maksud perkataan unsung hero tu..tapi dari segi kefahaman aku hingga ke hari ni, unsung hero  adalah seseorang yang kita look up..some one yang sangat memberi pengaruh pada kita tak kiralah sama ada kejayaan dia, atau kekredibilitian dia..dan macam-macam lagi..

search dari satu website ni dia bagi definisi unsung hero adalah :-

a person who makes a substantive yet unrecognized contribution; a person whose bravery is unknown or unacknowledged

masa mula-mula tu memanglah pening nak tentukan siapa unsung hero diri sendiri..masa tu sekolah rendah ke sekolah menengah ye? tak ingat..lama sangat..jadi akhirnya aku decide untuk jadikan abah sebagai unsung hero..dia lelaki hebat..dan aku tahu mak beruntung sebab dapat dia sebagai teman sehidup didunia ni..dan sampai bila-bila abah akan jadi unsung hero aku..


dan tatkala usia aku dah menjengah ke penghujung 22 tahun ni (lagi 3 bulan nak cecah 23), aku mula tercari-cari unsung hero aku yang baru..bukanlah bermaksud unsung hero aku yang lama sudah expired..tak..dia takkan pernah expired dari menjadi hero aku hingga ke akhirnya..tapi kali ni, aku mahukan hero yang baru..hero yang bakal menjadi watak utama dalam cerita kisah hidup aku selepas ni..

'dulu masa belajar tak nak cari..dah habis belajar baru nak cari..susah nak cari lelaki yang bagus kalau dah sampai usia macam ni..'

oh, jangan salah faham..aku bukan mahu cari lelaki untuk jadi teman hidup kelak..atau yang seangkatan dengannya..aku mahukan seseorang yang menjadi sumber inspirasi aku dalam perkara yang akan dan sedang aku lakukan..seseorang yang aku boleh look up atas segala pencapaiannya dan seseorang yang boleh aku follow up segala aktiviti dia..yang mana akhirnya akan jadi sumber inspirasi aku..

mungkin rolenya sama seperti idola..yup..mungkin..ya~..dan aku akhirnya telah jumpai hero ku itu..dia cintakan internet, dia hebat menulis dan dia tahu tentang gajet..itu sudah cukup untuk buat aku kagum terhadap seseorang..haha..aku yang simple..

dan kawan-kawan, kami tak kenal each other ya..cuma aku yang mengkagumi dia dari jauh..dia takkan kenal aku dan begitu juga aku..macam perasaan fan dengan artis yang diminatinya..hehe..

p/s:teruk sangat ke rapuan aku malam ni..??

0 comments: