Monday, December 14, 2009

selipar~


selipar


time godeh-godeh gambar tadi tiba-tiba terjumpa gambar selipar ni..gambar ni memang sengaja di ambil untuk tujuan diupload kat blog aku satu masa dulu..tapi memandangkan masa yang sangat sikit dan kerja yang banyak nak buat, maka terus lupa..apa istimewanya selipar ni dari selipar-selipar yang lain sampai dia boleh masuk kat post ni?..jawapannya simple- sebab ni selipar orang bagi..free..

ada kisah disebalik selipar ni sebenarnya..

pemilik sebenar selipar ni adalah anak aku yang berkaki gajah saiznya..bila tak ada selipar susahlah nak pergi toilet semua tu..masa tu kitorang kat kd sementara nak pergi tauliah kat utm..dia pun kirimlah selipar kat orang yang keluar..pulak tu tengah ramai-ramai kirim barang maka kenalah buat list..masalahnya dia main kirim je lepas tu tak bagi saiz..sekali dapat je saiz kecik..nak sarung pun tak muat..punyalah kecewa hati dia..

mengenangkan aku ada kat situ, dia terus bagi aku..aku dengan malu-malu kucingnya tanya lagi,'betul ke ni?' entah berapa kali aku ulang..satu- sebab masa tu ada orang lain jugak yang nak selipar tu, tapi dia insist nak bagi kat aku jugak..2- aku dah ada dua selipar masa tu..

jadi untuk tak nak mengecikkan hati mana-mana pihak, aku dengan senyum gembira palsunya berterima kasih kat dia..tapi akhirnya selipar tu sangat berguna bila dua-dua selipar yang aku ada masa tu hilang kena rembat dengan manusia berkaki busuk yang tak bawak selipar masa tu..

by the way, hari ni birthday anak aku tu..tapi aku tak ada nombor dia..terpaksa selak facebook sebab rasanya itu je cara terbaik nak wish birthday dia..nak wish dia kat sini bukannya dia baca pun post aku ni..anyway,anakku-selamat birthday yang ke 22..kau tetap anak aku selagi kau nak ajdi anak aku..huhu..

 p/s- pelik tak umur anak aku sama dengan umur aku?

0 comments: