Saturday, December 12, 2009

kek pisang kakak iparku..

tak tahu kenapa mood aku nak menulis sangat hebat malam ni..masuk ni dah 3 entry aku postkan..hari tu aku ada baca kat blog khai, dia cakap 'tulis dengan ikhlas, lama-lama ada la orang nak baca blog korang tu,'..(bukan ayat sebenar, maksud je sama)..

aku bukan ada apa-apa yang menarik pun untuk di offer kat blog aku ni untuk dibaca..cuma seronok bila tengok tengok nombor bertambah kat statistik kat Google Analytic aku tu..rasa seronok bila orang baca hasil tulisan aku walaupun aku masih lagi setahun jagung dalam bidang penulisan (bakat terpendam)..hehe...dan kadang-kadang apa yang aku tulis ni sekadar rapuan saja yang tak ada kena mengena langsung dengan hidup orang lain..

oh ye..aku baru sedar yang hari ni birthday abang aku..patut la akak ipar aku sibuk nak buat kek..pagi-pagi lagi dah telefon sahabat, kaum kerabat dia mintak resepi buat kek..memandangkan banyak pisang yang sedang masak ranum dirumah, maka tajuk kek pilihannya adalah kek pisang..

dia cakap dia tak reti buat kek pisang tersebut..percubaan pertama kali dia cakap..bertungkus lumus akak ipar aku sorang tu blender pisang, pukul telur pakai mesin semua tu..aku yang tengah seronok tengok Family Outing langsung tak contribute apa-apa..cuma naik angin dalam hati bila mak aku suruh lapiskan loyang dengan minyak supaya kek tak melekat kat loyang bila dah siap bakar nanti..aku pun pasrah menurut sebab malas nak cari pasal..sebab aku tahu at the end orang yang tolong habiskan kek tu nanti adalah aku jugak..

itu je lah jasa aku terhadap kek tersebut..

dengan ketidaktahuan akak ipar aku tu- beberapa ketika kemudia, aroma kek pisang mula menerawang..perut pun rasa macam lapar pulak..dan keajaiban terjadi..tangan akak ipar aku tu memang magik..kek dia sangat menjadi..tak bantat, tak terlalu manis dan just nice..rasa macam makan yang beli punya pun ada..kek sebagai lambang cinta dia terhadap suami dia..(if only suami dia nice kat aku masa zaman aku kecik2 dulu mesti aku takkan lupa birthday dia..malah prepare hadiah kat dia lagi)..

so tahniah di ucapkan untuk kaka ipar ku itu..tak ada gambar nak  upload sebagai bahan bukti sebab sejak kehilangan henpon kesayangana ku hari tu, maka kamera aku pun hilang sekali..sebab selama ni pun rely kat kat kamera henpon..nanti bila saya ada henpon baru saya akan ambil setiap gambar yang berkaitan dengan post saya untuk dijadikan bahan bukti ye..

0 comments: