Monday, December 7, 2009

job hunting yang agresif..

terlalu agresif sampai aku pun jadi takut...huhu..

perlu ke takut..

alahai..memember lain yang baru abes stadi pun ramai je yang dah dapat kerja..aku yang dah dekat 4 bulan grad masih lagi menghunting job..haha..mane bley duk diam beb..

so dengan rajin nye diri ini click la apply bebanyak kat form kat jobstreet tu..lantak la apa pun..ilang dah xmo pakai uniform-xmo keje shift- nak office hour-prinsip utk cari keje tu..huhu..aku maseh muda kan??..optimis nampak?

yang sebenarnye dah panas bontot duk umah ni..home is a nice place to stay-only for a while..hurm..bile mak ngan abah dah sibuk tanya2 bila nak dapat kerja hati dah makin syahdu..oh kerja- aku yang tak nak cari ko ke ko yang susah sangat mau menghampiri aku?..

so inisiatif yang aku amek adalah, g jobstreet, amek english assesment, update cv..ntah apa yang patot la..gather the confidence, tengok english series bebanyak  (hehe, helping tau dalam conversation nanti)-harap2 la...

so..right now,once again-wait for their call..kalau sampai tahun dpn still xdpt keje- hehe..tau la apa akan ku buta..(xpikir lagi pun plan sebenarnye..mati la aku)..dush..

0 comments: