Saturday, September 17, 2011

perlu atau tidak perlunya..

memandangkan aku bukan seorang yang aktif update status kat fb kekadang aku terfikir nak share semua sekali apa yang aku rasa kat page ni..tapi bila aku fikir balik, tak ada pulak privacynya walau aku tahu page picisan aku ni memang tak ada orang baca pun..sekadar page syok sendiri setelah sekian tahun berlalu..

aku terfikir nak upload gambar-gambar yang aku rajin snap secara random, nak tulis semua resah gelisah hati, rasa nak tulis segala kisah suka duka aku, apa yang berlaku kat tempat kerja, tempat tinggal, rumah kat kampung, family, kengkawan, kegemaran aku, dan sebagainya..

tapi kekadang aku jadi hesitate..adakah kalau aku buat semua yang diatas tu akan mengancam keselamatan hidup aku?..adakah bila aku buat semua tu akan menimbulkan perasaan mual pada mana-mana pihak yang membaca..sebab secara jujurnya- aku memang naik mual bila aku baca balik entry entry lama aku..rasa cam nak termunthh..

tapi..

aku teringat balik tujuan aku buat blog ni at the first place..memula aku cakap, untuk wrtiting therapy..so selalunya aku akan luah kan segala ketidakpuasan hati aku terhadap orang sekeliling aku pada blog ni..sebab aku adalah seorang yang tak berbisik kat telinga orang lain semata-mata untuk bagitau yang aku tak puas hati kat sekian-sekian perkara..

lama-lama..bila aku baca balik..aku rasa blog ni dah macam blog orang depress..kemurungan melampau..

kemudiannya aku terfikir..untuk menjadikan blog ni sebagai memory tracker..aku ada blog, sebab aku suka menulis..sebelum kewujudan aku kat blogspot, aku terlebih dulu menulis kat friendster dan my space punya blg..tapi banyak kali aku delete dan create semua blog..sebabnya aku tak tahan kritikan..

dan blog aku sekarang ni pun tak ramai kawan yang tahu since aku tak suka bila diorang kritik blog aku secara melampau seperti satu masa yang dulu..

sekarang ni pulak, aku rasa rugi dan menyesal sebab aku terlalu peduli apa yang diorang cakap dulu..aku hilang banyak memori bila aku delete blog aku dulu..if not, aku boleh compare balik cara aku menulis dulu..rugi rugi..

so sekarang ni, aku decide untuk tulis saja apa yang aku rasa nak tulis tanpa menyinggung banyak pihak (sikit-sikit tak apa kpt), dan tanpa peduli kritikan yang tak membina dari orang lain..well, writing is my passion,..macam mana aku boleh ignore kesukaan aku yang satu ni?

0 comments: