Saturday, September 24, 2011

ikan..nyum nyum nyum..

terbeli sekor ikan laga kat updown kat kajang tuh..tak ada plan pun nak beli..tahun lepas memang teringin sangat nak bela ikan ni..tengok dekat pet world kat mines tu rasa cam gatal je nak beli..tapi orang cakap bela ikan ni memang tak tahan lama..sekejap je hidup..so aku tahankan hasrat tu..

aku tak beli ikan, aku beli kekura kecik 2 ekor..bela tak sampai sebulan dah KO..rasa macam pembunuh pun ada..rasa terkejut gak la sebab tak sangka hayat kekura tu pendek sangat kat tangan aku..

so kali ni aku try ler nak bela ikan laga ni dengan tak ada harapan langsung yang ia akan hidup lama mana..adala dalam 2 hari dia jadi guard kat rumah ni..

so far ok la..memula tu nampak dia macam bosan..duduk diam tak buat apa seperti ikan ikan laga yang lain..duk bekas termenungkan masa depan..aku rasa dia bosan gila..so aku decide cari teman untuk dia..

aku amek cermin, pastu letak kat sebelah bekas dia..memula terlompat-lompat dia terkejut tengok ada sekor ikan kat sebelah dia..kembang-kembang sirip kat kepala dia ..tak lain nak gaduh..bila penat dia pusing arah lain..tapi mostly dia akan terus bermain-main dengan refleksi dia tu..

bagi aku, sebab dia sendiri pun tak tau rupa dia macam mana, so bila dia tengok refleksi dia kat cermin, mesti dia ingat yang kat cermin tu adalah ikan lain..so, nak gadoh-gadoh memang tak ada hal la kan..kalau la dia tau yang dia bermain dengan bayangan sendiri...

kesian..aku dah jadikan ikan tu macam diri aku lak..tak ada hiburan, bosan-bosan gaduh dengan refleksi diri sendiri..haha.,.psiko psiko..

 belah kiri adalah refleksi cermin..kawan baru si ikan yang masih tak ada nama..

tak kesahlah berapa lama dia nak hidup, yang penting dia happy bila dia bersama aku sepanjang dia hidup ni..huhu...

0 comments: