Thursday, September 15, 2011

conflict of interest = double standard?

first time aku rasa aku menyampah gila time kerja semalam..

pagi-pagi lagi ada satu alien kecik ni mengekor aku sambil mulut tak henti-henti bercakap tentang kehebatan dan keinginan diri sendiri untuk join persembahan penyampaian sijil nanti..

fine..aku diam kan jek..takkan nak marah-marah tak tentu pasal..tak de masa aku nak kerutkan muka ku nan remaja ni semata-mata benda macam tu..tak mau aku tua sebelum usia..

ok..

pada ana aku dah bukak cerita..sebab dalam kepala aku adalah beberapa nama yang terlintas untuk di jadikan artis tarian aku nanti..dah terbayang gemalainya tubuh diorang tatkala menarikan rentak irama tradisional melayu..yang penting alien kecik tu tak ada dalam senarai..

ana adivice, masukkan je la nama dia, kalau tak nak life susah lepas-lepas ni..semangat aku mulai luntur..mana taknya, pagi-pagi lagi dah jual nama mak dia, cakap mak dia suruh masuk sekian-sekian persembahan..amboi, senang hidup? main request boleh terus dapat?..

aku memang suka budak yang banyak mulut, tapi aku benci kalau budak yang banyak mulut tapi busuk macam longkang..cakap main lepas tak ada filter langsung..entah dapat dari mana aku rasa aku tau..rasa dia semua betul, nak dia semua lebih..haish~

macam mana aku ada perasaan macam ni kat budak kecik?

awal sangat kot perangai tak senonoh dia tu develop?

yang mak dia, beriye sangat...praktis patut start minggu depan..aku pun baru la cari bahan, tak sempat nak study bagai semua- by the way aku bukan a big fan of tarian lembut lembut irama lelayu neh..kalau k pop sudi la aku tengok..boleh pulak dia suruh pilih budak siap-siap and prak tis terus..

mood aku terus berubah..rasa macam nak lepaskan semua benda...kau ajarla semua tu, boleh?..gaya macam hebat sangat..nak suruh aku ngajar- konon nak suruh aku pilih-pilihla siapa-siapa yang awak rasa boleh..
tapi, jap lagi dia yang dok recommend semua nama yang harus masuk- langsung tak tanya pendapat aku..yang penting nama anak dia mesti masuk..

tanpa tanya pendapat aku lak tuh..

sebelum tu, masa aku masuk ofis, mak dia boleh buat request cakap, kalau boleh nak anak dia join persembahan tarian..aku dah pikir, berapa kau nak bayar aku kalau aku nak bagi anak kau masuk?..dengan attitude anak kau yang tak senonoh-mulut-ikut-sebijik-perangai-macam-kau -tu for sure aku akan caj banyak..

aaku bengang sebab aku ada orang lain yang rasa aku senang nak berkerja sama..yang dengar cakap aku betul tanpa menyusahkan hidup aku..tanpa menimbulkan kedut di dahi akibat kerutan memanjang..tak boleh ke kau ngan anak kau back off untuk satu benda ni jekkkkk????

aku tau- tak boleh..sebab sekolah tu kau yang punya..kau yang kontrol..cikgu-cikgu kena ikut telunjuk kau 100 peratus..tengok la anak kau bila dah masuk sekolah rendah nanti..dapat ke tak layanan double standard macam neh..orang avoid adela, sebab sape suka orang mulut longkang punya style??

0 comments: