Monday, November 30, 2009

real world vs drama

memang terkena batang hidung sendiri..how the cruel real world act..

petang sabtu yang lepas entah kenapa tak tahu jari ni tertekan remote tukar tv ke channel tv3..masa tu tengah cerita hindustan..aku bukan lah jenis orang yang layan cerita hindustan..tapi sebab adegan comel 2 orang pelokon dalam lif tu buat aku terstuck kejap kat channel tu..

adegan tu berlaku bila dua sahabat baik ni nak keluar dari lif..yang sorang ni usher yang lagi sorang suh kuar sulu..yang kawan ni pun buat benda yang sama..last-last pintu lif nak tertutup balik dan diorang serentak keluar dari lif tu bersam-sam..rasa comel, aku pun tengok kejap cerita tu..

cerita tu mengisahkan sorang lelaki ni yang masih lagi menganggur sebaik saja tamat belajar..member-member dia yang belajar sama-sama dulu semua dah dapat kerja yang bagus while dia masih ke hulu-kehilir carik kerja...sedang kan dulu dia dalah seorang pelajar terbaik masa dia belajar dulu..

tapi nyata rezeki tak menyebelahi dia..real world memang kejam..dulu member2 dia yang len result slalu bawah dari dia pun dapat kerja yang hebat yang mana dia rasa dia lebih layak untuk memegang jawatan tu berbanding kawan dia tu..tapi disebabkan kawan dia ada kontek ngan orang kat kompeni tu senang-senang je dia boleh kerja kat situ..

pastu je ,main tuka2 channel... terus xingat nak tengok apa ending dia..

hurm...itu je la yang aku dapat rasakan persamaan antara aku dengan watak utama tu dengan life aku sekarang ni..perkara yang sama berlaku kat mana-mana jek..so aku kena adapt ngan semua benda ni..kena expect lebih la..haha..gelak plak..

0 comments: