Monday, November 23, 2009

azam baru...

post yang kedua untuk malam ni..

tangan tetibe rajen nak menaip

'masa tony fernandez nak wat airasia 2 pn die pk gak, ade x org nk naik flight die.skang sumer org pn naik airasia'

thanx pada smezam~ akak aku yang tak pernah jemu bagi support kat aku untuk ayat yang sangat bermakna kat atas tu..dia pun salah sorang orang yang sayang kat aku..kne tmbah kasih sayang kat dia nih..hahaha...

okeh..ayat tu dia bagi kat aku bila aku cakap aku nak kerja sendiri..mau bukak bisnes sendiri dalam bidang berbakti kat tanah..then terlalu banyak yang aku doubt kan..so dia pun bagi ayat kat atas tu sebagai perangsag..aku pun..hurm..kan?..btol gak..

setiap usaha tu memang kene ada kick start dan usaha..lagi2 orang macam aku yang tak suka kerja bawah orang ni..so mesti la kena take risk kan..kalau mau berjaya mesti la ada usaha lebih..jangan fikir banyak just do and go jek..ke go and do??..xkesah la..yang penting kena happy...

honestly..sejak kecil aku memang tak punya cita2 yang tetap..impian pun tak ada..yang tau nak blaja reajen pastu masuk u..bila dah keluar u terus kepala otak jem sekejap..aha..itu la masalah aku..sekali masuk u amek kos yang tak berapa orang nak pakai sangat..last2 tanam tanaman kat farmville..

then, after study- tak kerja lagi- g tauliah..hampir 2 bulan after abes blaja, aku x carik kerja lagi...abes tauliah, tunggu grad..duk rumah bagi cerah balik muka..then- pas grad start cari kerja..xdpt lagi..tungu2..sempat kerja jusco 2 bulan..then sebulan lepak usm kunun2nye carik lobang pekerjaan kat mana2 lab yang nak pakai research assistant..melambak resume aku hantar..satu pun xberbals melain kan dar dr othman sulaiman yang cakap dia dah ada terlalu RA untuk amek aku...

so..

menganggur..title yang tak pernah aku impikan untuk aku apat..sebulan aku menganggur..amek lesen motor..tapi stuck dekat L..sebab raya aji nak balik rumah..dan x plan pon nak datang penang balik..melibatkan kos yang banyak..aku dah rugi gaji sebulan aku sebab masih x berjaye carik keje lagi...

balik rumah nak print segala borang dan anta..hope2 dapat rezeki aku..eyh..tadi bukan kata nak kerja sendiri ke???..ahah..funny la..sekejap je fikiran boleh berubah..adeh..

penat jek...kan dah cakap..xyah pikir..just buat jek..huk2..

baru je nak buat post ni nampak bergaye..xberjaye la plak..haha...

mau jadik writer boley?sape mau hire aku jadi writer bebas???i'm all here..right here waiting...

0 comments: