Thursday, November 12, 2009

bebelan yang panjang...


tak mungkin ini adalah bebelan yang paling panjang pernah aku publish di blog ini..tapi nak juga aku katakan yang aku mahu bebel sepanjang yang mungkin untuk melegakan apa yang ada dalam kepala otak ku ini..

aku sure ramai je yang ta larat nak baca blog aku ni..sebabnye adelah kerana tulisan dan huruf semata..ye la..nak bebel memang la kena words je yang keluar..x pernah pulak aku tengok mak aku bebel sampai keluar gambar dari mulut dia..so sesapa yang teringin nak baca post aku kali ni sila la bawak bersabar..kalau xnak sabar anda boleh save niat anda untuk baca post ini bebila masa bila anda free lain kali..

jangan kata aku tak warning...



cuci mate jap...same ke pic atas bawah ni?


ok...selesai cuci mata..back to business...

first thing first..aku tak gi act..which act adalah the second reason as why aku ada kat penang ni..so..what am i suppose to feel rite now??..sedih kah aku??..terkilan kah aku??...but apparently dan obviously, kenapa aku tak rasa apa2 pun??..maksudnye aku tak kecewa...why??why????

kerana aku tahu..which one is more important dalam life aku ni..act, raya aji dan femly???

ok la..biar aku jadikan benda ni simple la..kalau g act x bley balik raya aji dan kalau nak balik raya x boleh buat act...lama gak aku pikir kan pasal benda tu..siap argue ngan kakak aku lagi..kejam insist aku balik rumah..iyela since itu memang adalah rutin yang slalu kitorang buat..

bile raya ke birthday ke, apa-apa je mesti kitorang semua gather sesama and buat majlis makan2..dan dalam ramai2 dalam femly aku tu cuma aku je yang slalu miss benda2 penting yang jarang jadik..macam wedding akak aku dulu aku tak balik..abang ros tunang pun aku x balik..raye aji tahun lepas pon aku tak balik..kejam grad pon aku xg..kejam admit hospital punaku x g..dan banyak lagi benda yang aku slalu xde..

dan akhirnye ia selalunye berakhir dengan kesalan..xkira la sapa yang nyesal pon..especially aku la..so..for this year, aku pun nekad la mau pulang..kalau dulu aku xdapat balik sebab aku tak ada pilihan lain..tapi sekarang- option ada ditangan ku..sama ada aku mau balik atau x semuanya terpulang pada aku..

di saat aku mau bagitau kat kak as yang aku tak nak buat act tuh, maka datang la perkhabaran yang orang kat kd tu tak perlukan khidmat aku untuk act ni...so kira settle macam tu je la...

dorang ada gak offer aku untuk g act mids kat lumut..giler apa??...baru je balik lumut..malas dah nak jejak kak kat situ..dah la sengsorang jek..tobat cikk ampun..mintak simpang 88..lain la kalau ada sumber inspirasi kat sana..huhu..

ok..

next topic...

dreams..dreamss....

dalam bahase melayu orang panggil mimpi..mimpi bunga tidur..mimpi mainan tidur..

aku ada baca satu artikel ni yang cakap apa yang kita mimpikan tu adalah hasil dari apa yang kita lalui sepanjang hari dan apa yang kita fikirkan..maka perkara2 tu terbawak2 la dalam mimpi...

realitinya- aku punxtau..kadang2 aku pergi la gatal jari g google maksud mimpi aku tu..sebab mimpu tu sangat clear..clear as crystall...tap perlukah aku percaya kan setiap tafsiran mimpi tersebut?..so..aku decide untuk tak yah percaya sangat..takyah la taksub sangat pon kan..

pastu sejak akhir2 ni setiap kali aku bangun tidur je aku rasa macam sakit hati sangat..kenapa??..well, satu sebab mimpi orang yang sama berturut-turut..dan yang kedua adalah kenapa ia hanya dalam mimpi???..hurmm..bukan la maksud aku nk biar mimpi tu terjadi betul2 dalam realiti..tapi geram sebab rasa kecewa bila bangun tidur dan sedar semua tu hanya mimpi semata..terlalu mustahil untuk jadi realiti..

siapa orang tu??ntah..makhluk tu xpernah nak keluar dari kepala ni..sengal kan??? 2 bulan mana cukup nak bagi feel yang dah 2 tahun tu mendiam dalam hati ni pergi..takes time kan..xpe la..aku xharap dia mengerti tapi aku tahu dia dah tahu..n xde apa2 pn yang jadik..so faham2 sendiri je la kan..for me to start the first- rasanye dalam mimpi je la kot...hurm...

bangun la ross...

hurm..

kalau lah aku boleh controll mimpi tu..tapi kalau boley takut aku taknak bangun tido plak..lagi la takot..huhu...


<--- mau tdo sperti ini....


kan aku dah cakap bebelan aku kali ni pendek jek..dah nak abes dah pon..a ah la..lpe lak nak update masa g kursus dya aritu..perluke??perlu ke???xperlu kot..

alahai..

tetibe terasa rindu lak moments masa 2 bulan kat kl aritu..rindu dan rindu..rasa cam nak g sane..tapi xnak ulang balik..kali ni nak dapat kerja yang tetap..tapi sebagai apa?????..hurmm...rezeki tu ada kat mana2 kan??

famili ku...ku rindu anda semua....

aku dah jem..

sape ade keje kosong nak bagi kat aku??..gaji kena seribu ke atas..ada?





0 comments: