Monday, November 30, 2009

berundur atau terus kan??


so, sesapa boleh tolong saya??


7-12 dec ni ada kawat untuk perbarisan kat kem plkn kat seberang..penang..aku pn xsure apa tajuk perbarisan tu..yang penting dia require 100 orang untuk psstldm...

soalannye..patut kah aku join??..iye..memang nama dah submit segala jadah semua tu..tapi mengenangkan yang simpanan semakin berkurangan, life expense yang tinggi dan xde pendapatan tetap buat aku fikir 4-5 kali untuk teruskan niat murni aku tu..

hurm..

perlukah aku berundur sebelum berjuang..takutkah aku hidup susah sepanjang di sana kelak???..agak2 apa yang perlu aku buat..tunggu elaun masuk baru nak bergerak???..or redah jek??

sebab selagi aku kat rumah ni hati tak tenang..lagi2 bila dengar bisikan parents aku yang senantiasa dapat aku dengar..cerita tentang kejayaan anak2 jiran mereka..yang kata- tak masuk universiti pun boleh dapat kerja...

ya- sesungguhnya aku memang memilih kerja..sebab aku dah lalui sendiri penderitaan bekerja pekerjaan yang tak disukai..hati sakit,jiwa tak tenteram...

TUHAN - tunjukkan ku jalan...

0 comments: