Tuesday, October 28, 2008

another writing therapy..

so..

another writing theraphy huh?

well, yeah i guess...

xtau la sampai bila aku mampu bertahan hidup dalam persekitaran macam ni..kadang2 rasa mampu bertahan macam tak ada apa-apa masalah langsung..tapi kekadang tu rasa macam nak blah macam tu jek..lari kat mana2 tempat yang aku suke...

tapi soalannye kat mana?kat mana boleh aku lari dari segala permasalahan hidup yang berlaku ni?mungkin pada mata orang lain apa yang aku lalui ni adelah simple saje..benda kecik, sure boleh handle punye..tapi bagi aku yang melalui semua ni?camne nak handle?

ntah la..aku pun tak paham la..aku dah tak larat nak berdepan dengan certain orang yang disekeliling aku..rasa macam nak tukar karakter2 dia kalau boleh..

aku dah x larat nak berdepan dengan orang yang selalu depends kat orang lain dalam banyak hal..sejujurnya aku bukanlah orang yang reliable..yang dependable even agak independent..aku bukannye laid back person...aku nak hidup dengan orang yang mcam aku jek..

yang mane takkan membebankan kepala otak aku untuk pikir pasal masalah orang lain..aku lebih rela hidup sorang macam masa aku duduk kat CG masa first year dulu..duduk bilik pon sorang2 sebab tak ada rumate..

bukan la aku tak boleh hidup dalam kelompok masyarakat orang lain..tapi masalahnye aku lagi selesa lepak sorang2, manage life aku sendiri tanpa ada orang perlu perhatikan segala gerak geri diri aku..aku rimas sebenarnye...

memang la best ader kawan..tapi kan bagus kalau dorang tak interrupt aku punye personal life aku..aku nak tido kol bape..aku nak tido camne..aku nak buat bising mane, tak ade orang nak tegor..kan bagus begitu..macam dulu2..

tapi aku tau..masa tu tak kan datang kembali..aku takkan dapat kecap balik zaman2 macam dulu tu sekarang..aku kena sedar aku hidup dalam satu komuniti..nak tak nak terpaksa bercampur dengan orang lain jugak..tapi kenapa ak tak jumpa dengan orang yang betul2 sesuai dengan cara hidup aku?kenapa?

kenapa aku slalu jumpa dengan orang yang tak menggembirakan hati aku..kenapa kena hidup dengan orang yang sangat bertentangan dengan prinsip hidup dan peribadi aku?kenapa kena hidup dengan orang yang punya cara hidup yang sangat berbeza dengan aku?kenapa kena hidup dengan orang yang pemikiran jauh berbeza dengan aku?kenapa?kenapa?kenapa?

kenapa aku seakan meyesali kehidupan aku sekarang?kenapa?tak bersyukur ke aku?tak bersyukur ke aku sbab masih mampu bernafas di bumi ALLAH ni?tak bersyukur ke aku bila masih ade orang yang masih concern dan care pasal aku?tak bersyukur ke aku bila aku masih mampu berjumpa dengan orang ramai dan berkomunikasi seperti sekarang?tak bersyukur ke aku?

manusia memang tak pernah puas..tapi perlu ke aku ikut skema yang ditentukan oleh manusia lain?perluke aku jadik macam orang lain in order untuk jadi sebahagian dari diorang..atau perlu ke aku stick pade prinsip 'be yourself' aku...maksudnye, terima takdir hidup aku?

life is short..tapi perjalanan hidup aku masih panjang lagi..tak perlu kot aku nak stuck kat sini pikir perkara2 yang berulang setiap kali..ntah la..perlu ke aku pasrah jek???

0 comments: