Wednesday, October 15, 2008

hari tu gi rumah kejam kat kl..rumah sewa la of course..pastu budget nak balik raye sama2 la pastu..bila dah jumpe banyak la cerite story mory yang keluar..memang best la jumpa balik since memang dah lama pun kitorang tak berjumpa ...
cam biasa..bila dah turun kl tu banyak la aktiviti yang kitorang buat..pointnye adelah berjalan2 sambil bershopping jugak la..gaji part time aku pun baru masuk kan masa tu..apa lagi..sakan jugak la..tapi at the end..jalan punye jalan, tak beli apa pun..end up beli sudoku ngan magazine..jumpe gak code blue, Jdrama yang yamapi blakaon..tapi cam sayang jek nak keluarkan duit dari poket semata2 nak beli cd kan (haha aku ni kedekut sket...)..sebab bley download kat mana2....
pastu dengan excitednye kitorang beli luggage kecik untuk memuatkan kueh raye yang banyak giler yang dibeli untuk raye ni..
tapi memang sedap giler ar kueh raye tu..tak tipu la..next year nak suh kejam beli lagi la...
huhu...
masa nak nek bas balik segamat tu kitorang kena pergi kat bukit jalil..alahai susah la pulak nak cari tempat..kena lintas jalan lagi..dah la tangan sarat ngan barang msa tu ( terasa rugi lak tak amek gambar masa tu)...
masa nak naik bas tu hati berkobar la nak balik raye..siap bukak lagu2 raya plak tu..semangat btool pakcik bas ni nak raye, dalam hati aku pikir cam tu la...
tapi tetibe tak pepasal pakcik bas tu bley plak nak mengamuk sakan sebab marah2 orang yang pegang tiket next bas naik dulu..kitorang macam panas gak la..nak balik bley plak dia nak gaduh2...
'ni badan saye je yang ade kat sini, hati dah dekat kampung dah' itu ayat dia keluar..means macam dia kena paksa untuk bawak bas tu kalau tak bawak bas tu sampai segamat femly dia kena bunuh ke rumah dia terbakar ke..nampak sangat la dia tak ikhlas nak bawak bas tu..
aku ngan akak aku doa2 je la dalam hati..biar sampai rumah ngan selamat...tak nak kitorang tetibe kitorang beraye kat spital atau lebih teruk lagi 6 feet under..
pastu pak cik driver ni pun berborak la dengan sorang pak cik penumpang yang dah macam kelindan bas ni..(sebab dia sibuk2 jadi speaker n jadi batu api masa pak cik bas ngamuk sakan tadi)..berborak macam nak bagi satu bas dengar la kan..aku nak tidur pun tak bley...
topik dorang berkisar kan tentang raya la...
pak cik bas tu cakap camni,
'kalau ada duit tu hari2 pun raya..tak payah tunggu habis puasa'
dan statement tu dipersetujui oleh pak cik kelindan bas tadi..
aku ngan akak aku berpandangan..
konsep dan pengertian raya dia dah salah..tu yang akak aku cakap..
means keberkatan bulan ramadhan tu dia tak cari la since dia kata kalau ada duit hari-hari pun raya..
aku tau..aku paham..setiap orang ader pengertian hari raya yang berbeza..cuma kena la dengan konsep dia kan..duit tu penting..tapi bukan segalanya..duit tak boleh beli iman..
aku pun pikir2..patut la pak cik bas tu kerjanya pandu bas jek..dah pemikiran dia stakat macam tu jek..no wonder la dia dia cuma seorang pemandu bas yang berperangai sedemikian..
no offence pada pemandu bas yang lain..aku cuma refer kat pak cik bas aritu jek..tak de kena mengena dengan pemandu bas lain yang saye hormati..
dan akhirnya..nasib baik kitorang sampai ke segamat dengan selamat..nampaknya doa kami termakbul..

0 comments: