Thursday, September 2, 2010

and the hardest part is leaving you...

'Its funny because when you're a child, you believe you can be anything you want to be, go everywhere you want to go. There are no limits. You expect the unexpected, you believe in magic. Then you grow older and that innocence is shattered. The reality of life gets in the way and you're hit by the realization that you just might have to settle for a little bit less. Why do we stop believing in ourselves? Why do we let facts and figures and anything but dreams rules our live?                                                                                                                                  -Cecilia Ahern-


Life is though. Soo damn though...decision to made- urghh..even dah fikir masak-masak, hati dah bulat dan akhirnya keputusan dah dia,bil, somehow there;s still doubt on that..

ah benci pulak tulis mixed language ni..

akhirnya aku ambil tindakan berani mati tersebut..because the only reason to make me stay is no longer the reason..tengok!..mixed language lagi..biar lah..

entahlah..aku tak tau macammana future aku pas ni, tapi i'm hoping for the best..maksudnye kena bermula dari awal cam dulu..bezanya kali ni, aku akan lebih berhati-hati untuk buat pilihan yang terbaik untuk diri aku sendiri..tempoh masa sebulan yang \diperuntukkan itu akan aku guna dengan sebaik mungkin..insya-allah..kali ni kena bertindak pantas..

aku tak mau kecewakan diri aku lagi,..xmau ada air mata yang mengalir lagi setiap kali mahu melangkah ketempat kerja..xmahu ada sakit kepala sampai nak termuntah lagi bila handle benda yang renyah..mungkin apa yang aku perlu lakukan selepas ini adalah becoming more and more stronger..

terima kasih bebanyak pada sesiapa yang banyak berjasa kepada aku sepanjang tempoh aku berduka lara itu (gelaran zai kat aku- wanita berduka)
dan semalam adalah hari terakhir untuk aku appreciate diorang..berbuka bersam-sama walaupun semua orang tak tahu yang i'm leaving except engku..dan aku tak rasa nak bagitau diorang semua..dasat kan???

dan the best part semalam ialah sesat dia atas jalan raya dengan encik motivasi aku tu..nak gelak pon ada..nak tumbuk diri sendiri puna ada..ye la, dah berbulan duduk kl masih tak tau jalan balik rumah atas jalan raya..ye ar, nama pun pengguna public transport yang tegar..dekat sejam gak la berjalan-jalan atas jalan raya when finally jumpa rumah aku itu..

sure orang tua tu dah menyumpah-nyumpah aku dalam hati dia walau luarannya dia nampak sangat tenang..hey, muka yang tenang jangan disangka tiada amarah..haha..

well that the last memori yang tercipta antara aku dan encik motivasi tu..memandangkan dia already taken~..uwaa..sob2..knape la aku slalu attracted pada orang yang suda already taken..wuwuwuw..benci..
tapi xpe la..tabah je menerima kenyataan tersebut..g tempat lain nanti jumpa orang lain plak..(walau pada hakikat sedang berduka ni, ayat penyedap rasa)..adeh..

well, the hardest part nanti adala 7hb nanti, the last day aku kat tempat durjana yang bagi aku suit setiap hujung bulan tu..xleh imagine caner nak berpisah dengan zai..kompem ada tragedi pertumpahan air mata nanti..hurm..untuk ko zai, walau ko tak kan baca post ni, aku sayang ko- dah macam akak aku sendiri..hopefully x lost kontek k..bertabah kat tempat tu sampai ko dapat better offer (kalau x mak ko bunuh ko ..huhu)..ko tau kan aku payah nak rapat dengan orang..even 2 bulan lbey je kita rapat- honestly aku sangat appreciate ko..sob3..

orait..

pada encik motivasi-..........(speechles..)

'cik kak,...okee?..aluuu..' - his three favourite words...(waa....sedih!)




0 comments: