Saturday, September 11, 2010

the word>

slmat hari raya..
there!..aku dah wish ari raye, so jangan komplen yang aku tak ikuti perkembangan semasa..tak ada benda sangat yang nak bercerita pasal raya..memang tak ada mood nak beraya sejak awal bulan puasa hari tu..so maafkan aku andai aku langsung kelihatan tak bersambut unruk menyambut syawal..terlalu banyak perkara yang berlak yang merubah perjalanan hidup aku..

and by the way, aku tak pernah sukakan raya pun sejak 2 tahun yang lepas..dengar lagu raya pun memang tak sudi lah..yang ini bila aku ada masa dan kesempatan akan aku ceritakan sebab dan alasan dia..

enry kali ni memang tak ada kena mengena dengan raya pun..cuma sesuatu dalam jiwa aku yang nak keluar sangat-sangat, dan seperti biasa meronta-ronta ingin di lepas keluar, tapi tak jumpa medium yang sesuai..so, here i am, mumbling crappying at this place...

raya first- teringat kat zai..teringat kat semua house..teringat kat headphone..kalau diberi pilihan memang sumpah aku tak nak pakai headphone cenggitu lagi seumur hidup aku..bukan headphone yang aku nak cerita, bukan semua house dan bukannya zai..

namun seseorang yang berada disemua house yang memakai headset yang punyai kaitan rasmi dengan zai..huh!!..rasanya aku dah janji taknak story lagi pasal objek tu..(kan??..)..entah la..there were the days, aku rasa aku langsung tak ingat kat dia, ada satu masa tu aku tak pernah sedar pun dia pernah wujud dalam hidup aku..

dalam satu masa tu kekadang aku rasa macam dekat sangat dengan dia, dan ada satu satu masa tu aku rasa macam longing untuk dia..aku pernah janji kat diri aku sendiri- setiap kali aku teringatkan dia, daninsiden2 yang pernah terjadi between us-aku akan tersenyum, instead of berduka..

mungkin kerana aku agak ralat sebab kitorang tak ada proper farewell masa waktu tu..aku pun tak pasti sama ada dia akan ingat aku lagi ke tak..bagi aku dia istimewa, kewujudan dia dalam hidup aku selama tempoh tu amat memberi kesan..bagi orang yang pernah alami rasa yang sama mesti dia akan faham..

sebab rasa aku terhadap dia bukan cinta- sesungguhnya aku bukan menafi perasaan sendiri..memang tak ada rasa cinta..apa yang boleh panggil ya rasa ini?..entah..sukar di mengerti tapi yang penting bukan cinta..bila dia ada aku teruja, bila dia tiada aku tenang..aku seperti ingin membuktikan kemampuan diri..

mangkin?..pemangkin?..yess..thanx for that word..perkataan yang lebiih tepat untuk aku is- pemangkin..dia adalah pemangkin untuk aku terus menjalani hidup dengan tabah..ada dia, aku boleh buat sesuatu dengan lebih baik..tanpa dia aku masih boleh melakukan sesuatu tersebut- tapi macam kurang motivasi la kan..


aku selalau cakap macam ni, tak apa pergi kat tempat baru nanti mesti jumpa orang baru'..boleh ganti pemangkin baru..mungkin iye..aku memang begitu..

tak apa lah.. sabar je la..mungkin boleh jumpa mangkin baru lepas ni..

0 comments: