Wednesday, September 22, 2010

~~

nana cafe..

lokasi terbaru penggambaran untuk babak terbaru dalam life~ aku..bila mana, macam biasa pagi-pagi aku akan pergi ke cafe ni untuk online for the sake of job hunting, and then tetiba tengok tempat yang aku selalu duduk dah ada penghuni..so aku pun ambil meja next to tempat biasa aku itu..

dan seperti dalam babak-babak cerita lain, tiba-tiba orang yang duduk kat tempat biasa aku tu ask me to join dia, sebab dia kata boring sebab makan dengan lap top dia je..well..tengok dari gaya dia, aku macam, why not?..aku terfikir kejap, senyum dan angkat barang-barang pergi pindah meja tu..

dan bermulalah filem tanpa skrip aku itu..bila dia cakap aku macam budak umur 15 atau 16 tahun, aku pun senyum je lah..dalam hati cakap, kali ni aku muda 7 atau 8 tahun dari usia sebenar..hehe, bukan salah saya kalau kelihatan lebih muda dari usia sebenar..huhu..

apparently dia adalah quite somebody..around 30-something and boleh di kata agak success dalam kerjaya..so, banyak advice yang dia bagi bila aku cakap yang aku tengah hunting job..dan yang paling aku suka adalah, dia punya soft skill dia..bila bercakap, dia pandai seimbangkan keadaan..pandai sambung perbincangan..5 minit dia bercakap, 5 minit dia akan bagi aku bercakap..quite flattered bila dia cakap, kita ni berborak macam dah kenal 10 tahun- sebab dia yang banyak cakap kot..soft skill dia memang terbaikla~

waa..aku nak jadi macam tu...dan dia pandai buat orang selesa bercakap dengan dia..yang aku ni pun satu slumber jek berborak ntah dengan sape-sape jek..dah terbiasa kot..bukan boleh buat apa pun kat open space camni kan..lainlah kalau jumpa kat belakang lorong ke apa ke...

paling best part dia cakap camni- nanti kalau ada apa-apa projek- boleh i try cari u..aku pun, ok no problem..cakap macam tu je la kan..dah macam interview pulak tadi..haha..aku malas nak pikir lebih-lebih..apa-apa hal kalau ada tuhan memang nak bagi rezeki, ambil je la..tak yah berlagak, betul tak?..tak ada la pulak aku cakap nak mintak  kerja kat dia ke apa ke..so, follow with the flow..

that's an interesting meeting, by a coincident of course..lagi best bila dia yang bayarkan food aku..sekali lagi aku tergelak..huahha...

thanks a lot mr i-dont-remember-your-name...

0 comments: