Saturday, August 28, 2010

nak resign..

sejak dua menjak ni bangun pagi bagai dipaksa-paksa..langkah kaki makin longlai..hati rasa berat..bangunan oren yang berdiri megah rasa seperti ingin diruntuhkan..setiap kali dalam bangunan oren itu terasa seperti mahu terjun dari tingkat 14..

semangat makin pudar...

terlalu banyak alasan untuk aku pergi berbanding alasan untuk stay..terlalu lalu banyak..alasan untuk stay cuma ada satu, sedangkan hati melonjak ingin pergi..tapi satu-satunya alasan itu mampu merubah  pendirian aku..tapi aku tahu alasan yang satu tu takkan menjadi nyata...

entahlah..saban waktu mengira masa..setiap case yang diterima terasa beban..start minggu depan, beban semakin berat..di campur dengan sistem baru yang karut itu..kalau tak pecah kepala start minggu depan memang bukan aku la..

terlalu stress..dah tak jadi diri sendiri..motivasi tak ada..insentif tak ada..hanya kerja yang semakin melambak..di tambah dengan ugutan demi ugutan dari pihak atasa jika gagal melaksana kan tugas dengan baik..cane?..

kalau aku resign pun ada dorang kesah?..sorang pergi sepuluh dia boleh cari dalam masa yang sama..tak ada effect pun kat company dia..apa dia peduli pekerja bawahan dia kena maki sama itu customer, yang penting dia dapat untung..apa dia kesah kalau sorang pekerja dia blah..ramai je yang jobless kat luar sana yang boleh ganti tempat orang yang blah tu..

gaji yang sikit mau di tolak..elaun di tarik kalau tak perform..walhal syarat untuk perform semakin mengarut..mc satu hari terus effect performance..nak dapat mc bukan main susah..cuti raya, jangan harap nak dapat kalau setakat masuk operation baru sebulan dua..orang atas sibuk tekan orang tengah, orang tengah sibuk tekan orang bawah..orang bawah nak tekan siapa?sendiri tertekan..

kekadang aku kagum gila kat senior2 yang mampu bertahan kerja kat siti sampai sanggup nak renew kontrak..kagum kat team leader yang tegar bekerja kat stiu sampai lebih 3 tahun..hati sure kering..tengok supervisor aku dah la..kurus kering je dia makan hati..tak ada perasaan pulak tu..

macam tak nak pulak jadi camtu..owh alamak..kena mintak maaf la plak kat encik tl tu..sampai kat sini pun nak terkutuk..takpe..raya ni boleh mintak maap..itupun kalau aku ada lagi kat situ lah kan..

pastu..solutionnya, adalah..bukak balik jobstreet, update resume, dan apply sebanyak mana kerja yang termampu..selagi boleh klik submit kat situ klik saja la...hopefully ada masa depan yang cerah untuk aku kali ni..serius!!

hopefully..

1 comments:

duOne_sTarz said...

lumrah alam pekerjaan adik.