Monday, May 4, 2009

get used..

People will get used..

Pembaharuan dan perubahan..satu perkara yang betul-betul buat orang tertekan.. hidup dalam comfort zone adalah suatu perkara yang menyenangkan hati..kita dah terbiasa dengan rutin harian bersama dengan orang-orang yang kita kenali dan senangi..tapi pa akn jadi bila tiba-tiba diri kita terbuang dan terasing dari comfort zon kita?

Dua kemungkinan..sama ada kita akan survive dengan gembiranya atau pun kita survive dengan susah payahnya untuk adapt dengan keadaan baru tersebut..kenapa tak nak masukkan kemungkinan kita akan gagal?kenapa?..jawapannya simple..kerana gagal untuk sutvive after keluar dari comfort zone adalah suatu perkara yang mustahil..kerana people will get used..

We born alone, we die alone..ayat tu memang sinonim dalam kehidupan aku..mana-mana aku pergi, aku akan bermula dengan bersendiri..dari bermula aku dilahirkan, dari aku bermula masuk ke darjah satu, ke sekolah berasrama penuh, ke matrik hinggalah ke universiti, segalanya aku bermula dengan bersendirian..

Aku tak pernah terfikirkan untuk berpakat dengan sesiapa untuk memulakan hidup baru..dan akhhirnya, walau pun terkadang payah untuk mrnghadapinya, akhirnya aku berjaya untuk mengadaptasi kehidupan aku..dari berseorangan hinggalah mempunyai teman-teman seperjuangan..jalan nya memang bukan mudah..tapi seperti yang aku katakan tadi, people will get used..people will adapt…

Aku ingat lagi bagaimana perasaan mempunyai teman setelah sekian lama bersendiri..terasa keindahan itu milik bersama..tapi bia keadaan berubah, teman seperjuangan sudah tak menjadi teman seperjuangan lagi, keindahan yang di rasa bersama terus menghilang..hilang bagai ditiup angin September..hilang tanpa kesan..

Biarpu terasa sakit akan kehilangan, tapi kita kena ingat, kita hidup untuk apa..terkadang terasa macam nak putus asa..tapi rasa penyesalan itu mungkin lebih perit dari rasa kehilangan..hidup kena terus..kena lebih kuat..biar pun sakit, kena tempuhi jugak..untuk siapa aku hidup?itu lah yang aku fikirkan..tanpa mereka, aku harus teruskan hidup..

Dan aku teringatkan prinsip aku..go somewhere you belong and stay there until time will tell..kalau tempat tu bukan tempat untuk kita, adalah lebih baik untuk kita pergi jauh dari situ, biar pun people will get used, u have the right to choose your life…kita tak perlu untuk menagih harapan pada sesuatu yang tak perlukan kita..

Kemana-mana kita pergi,kita pasti akan boleh adapt dengan sesuatu perkara itu..bagaimana?..dan kenapa?..kerana sesungguhnya people will get used…


4.25 a.m
3 mei 2009

0 comments: