Sunday, May 10, 2009

hitori...

alone~







itu perasaan sebenar..bersendiri..hhilang dalam ramai..walau pada zahinya nampak macam berada dalam satu kelompok, tapi sebenarnya bersendiri..



macam kerusi kat atas tu..walaupun disusun beramai-ramai membentuk satu barisan yang panjang, hakikatnya ia tetap bersendiri..bila terpisah dari barisan yang panjang tu, obviously ia memang bersendiri...



sepanjang kat lab sem lepas, xkira la lab 303 atau 304, itu la yang aku rasa..duduk satu group, tapi x ada komunikasi langsung..aku dengan dunia aku, mereka dengan dunia mereka..menyesalkah aku?..kadang-kadang perasan tu semacam timbul bila rasa sendirian, bila diri ada depan diorang tapi sebenarnya kehadiran ni memang x wujud langsung pada mata dioarang..



sejujurnya- saat sat lab lah saat yang paling neraka dalam hidup aku sem lepas..kalau boleh skip lab, memang aku skip beda alah tu..tapi since attendance bagi markah kat paper tu, terpaksa la sedangkan aku memang bergantung pada bonus markah tu..sebabnye aku tak sebijak orang lain untuk score dalam paper final...



semua tu aku akui memang salah aku..aku yang pilih jalan tu..aku ingat lagi satu ayat dalam movie ni-



'if you got an option which one you would choose..being alone without friends or having friends who secretly hates you?'



dan saat tu aku choose uuntuk being aone, sebab pada hemat aku, hidup lone ranger lagi bagus dari idop dalam kepura-puraan dan penuh dengan kepalsuan..last-last aku dapat pulak rasa janggal yang super duper extreme..mana nak cari lab partner lagi..memang haru..nasib baik jugak lab sem ni individual report tak macam sem2 lepas..kalau x memng huru-hara hidup aku..



setiap kali habis lab, aku akan stress giler..raser cam nak habiskan study cepat2..xlarat nak deal ngan perasaan camni lagi..rasa memang langsung x belong ngan susasana camni..hurm..dugaan yang maha besar diberikana ke atas aku atas jalan y aku pilih..sekali lagi..salah aku ke y x ingin hidup dalam hipokrasi?..ini ke harga yang perlu aku bayar atas keputusan aku itu?..ntah la..susa nk pikir..

since sumenye dah berlalu..aku cuba pejam mata, tutupkan fikiran, cuba ganti kotak ingatan lama dengan kotak ingatan yang baru dengan cara mencipta lebih banyak kenangan yg lebih bermakna..dan alhamdulillah, segalanye berjalan lancar..biarpun tiap kali g kelas ngan lab rasa hell giler, tapi bila balik blok terasa heaven giler dengan kawan2 lain y aku ada..thanx frends sebab slalu ada disisi aku sepanjang sem neh..

huhu..
emo plak...

ok..got to go...

0 comments: