Wednesday, May 6, 2009

Did I forget to do something?..yup..a totally yup..and..urghhh…

Meh aku cerita balik kejadian yang berlaku semalam dimana aku mati selama 20 minit sepanjang viva aku berlangsung..ye..perasaan mati..perasaan yang kosong dimana feel humiliate dan rasa macam nak mati dan dah mati dan hidup semula setelah mati…

Jangan Tanya apa yang aku rasa semalam..yang aku tau semua orang sekeliling aku dah tak larat nak deal ngan perangai aku yang dah macam hilang pedoman..serius..

Kepala sakit memang tak boley blah..langsung tak boleh nak pikir apa..bila tengok cerita lawak, gelak macam orang gila..bila bersendiri kepala otak dah langsung tak boleh nak berhenti pikir pasal viva..

What worse is, thesis aku adalah sangat salah..itu yang dr wan cakap kat aku tadi..

Oh ye..sekarang latar waktu cerita dah bertukar dari semalam ke hari ni..tadi prof suh aku jumpa dr wan..tanya apa yang patut untuk dibetulkan untuk thesis aku tu..dan apa yang paling payah aku nak terima adalah bila dr wan cakap yang thesis aku adalah sangat salah dan data-data yang aku dapat itu adalah tak betul..makanya?..

Makanya apa yang aku buat selama ini adalah sia-sia semata..kerana tidak mendapat hasil yang sepatutnye dan yang betul..bahasa pun dah tunggang langgang..ye la..masing-masing berebut nak keluar..chais..

Semuanye disebabkan satu prosedur yang aku tak buat dan terlepas pandang..sepatutnye aku kne count the volume of the water dari sample yang aku amek tuh..kalau tak count macam mana nak dapat abundance phytoplankton tersebut..penatnye kepla otak aku ni nak pikir macammana nak fix balik thesis aku tu..(salah aku ke?)

Tapi yang penting thesis aku adalah sesuatu kegagalan walaupun ia bukan gagal…

Diorang suruh aku berlega..tapi mampu ke aku berlega sekarang?perasaan aku bercampur baur sekarang..(betul ke bercampur baur?)..orang lain boleh dapat A untuk projek, aku?..uwaaaaa….ye..aku dah tau aku dapat berapa untuk thesis dari examiner aku..tapi itu mewakili 65% jek..what about the rest?..

Ni yang nak cek balik skima permarkahan final year projek neh…

Okla..betulkan thesisku yang melambak salah ini..

0 comments: