Tuesday, November 18, 2008

sayonara~

18 september 2008
8.05 p.m - 8.45 p.m
taman cendawan i.k

aku tak kan pernah untuk lupakan tarikh, waktu dan tempat yang dinyata di atas..dan punca yang menyebabkan aku menitiskan air mata ke atas kehancuran sebuah persahabatan yang aku pertahankan selama ini..

biar pun air mata tak bisa merubah apa-apa, tapi aku yakin, air mata itu penawar..penawar di kala suka, penawar di kala duka bagi aku..aku tak mengharapkan lebih..hanya satu, biar hati ku terpujuk sendiri dengan sebuah kenyataan yang sangat menyakitkan..

seorang bijak pandai menyatakan 'kebenaran adalah sesuatu yang terlalu pedih untuk ditelan'..sejujurnya, aku mengakui kata-kata si bijak pandai tersebut..

hati ini terlalu terluka untuk digambarkan dengan kata-kata bila sedar diri dikhianati selama ini..rasa tertipu dengan layanan mereka selama ini..terasa terpukul bila mengetahui senyum dan tawa dulu hanya palsu..

aku tak menuduh..jauh sekali menjatuhkan hukuman..siapalah aku?..aku bukan TUHAN..aku hanya manusia biasa yang hanya hamba..aku sedar diri..aku manusia yang penya kelemahan dan kekurangan diri..

mungkin aku memang tak layak untuk bergandingan dengan mereka..tertawa riang seperti masa-masa dahulu..mungkin..

dan nyatanya, kalau dulu kami adalah berenam, kemudian tinggal lima dan kini tinggal empat..jadinya harus saja aku meneruskan impian mereka untuk menjadikan jumlah sebenar menjadi tiga..biar aku seterusnya yang pergi..kemudian bolehlah mereka certia kan segala macam perkara tentang aku..baik yang tidak di suka hinggalah terus yang di benci...

aku pasrah..aku redha..ALLAH itu sentiasa ada..ada dimana-mana..dan aku berharap ALLAH tetap mendiam dalam hatiku..

dan untuk itu..
18 november 2008,
tarikh saya menggalas kembali gelaran, miss lone ranger..

sahabat,terima kasih..
kenangan kamu teman semua akan sentiasa berada didalam ingatan..

0 comments: