Friday, November 14, 2008

kalau lah..

kalaulah, apa yang aku tengok dalam cerita tu adalah bersandakan dari realiti, kenapa, kenapa aku tak pernah jumpa perkara tu dalam dunia sebenar?

kenapa?

contoh?

simple..basicly aku suka tengok J-drama.. cerita tentang bebudak sekolah..pasal life dia masa kat skolah, pasal friendship pasal femily, pasal love relationship dan macam-macam lagi..

aku nak highlightkan pasal persahabatan..kenapa aku tak pernah jumpa persahabatan yang betul-betul ukuh didunia nyata ni? yang sentiasa ada bila kita memerlukan..yang tak akan betray kita, yang tak akan tikam kita dari belakang , yang akan sentiasa support kita no matter what happen dan yang paling penting yang sentiasa percaya kat kita..

aku suka tengok corak persahabatan yang ditonjol kan dalam penceritaan cerita drama jepun yang aku tengok..contohnya macam dalam cerita Nobuta Wo Produce, Operation Love, Gokusen, My Boss My Hero dan yang len2..

dalam cerita2 tu dia membayangkan persahabatan ni memang sangat powerful..banyak masalah boleh diselesaikan dengan bantuan sahabat..segala halangan dan cabaran dapat di atasi dengan kuasa persahabatan..tapi kenapa dalam real life someone yang kita anggap sebagai sahabatlah yang mendatangkan masalah kepada kita?

kenapa tak jumpa dengan sahabat yang boleh buat kita ketawa sama-sama, menangis sama, dan bukan setakat berkongsi kemarahan bersama..aku tak tau la sama ada memang wujud ke tak dalam dunia ni persahabatan yang macam cerita-cerita dalam drama tu..

tapi bila fikir-fikir balik...

i did have bestfriends..and i'm having it..

bila pikir lagi..siapa orang disekeliling aku kalau bukan sahabat?..siapa orang yang selalu mendengar aku merepek? siapa mereka yang selalu bertahan dengan sikap aku yang bermusim ni? siapa mereka yang sentiasa ada perasaan tak boleh berjumpa kalau tak semua kerja tak jalan sebab borak memanjang? siapa mereka kalau bukan sahabat?

walaupun tak semanis seperti yang ditunjjukkan dalam drama tv..at least aku ada mereka disekeliling aku..yang jauh pun ada jugak..

hurm..

nampak macam tak bersyukur kan?haha..yang sebenarnya, pandang dari sudut positif la kan..some one say aku ni sangat negatif..i'm hardy denied it..sangat2 tak boleh terima..somehow aku kena terima fact tu..sebab orang sekeliling yang nampak macammana aku yang sebenarnya..aku boleh pikir aku orang yang macammana tapi, hakikatnya, mereka yang tengok aku hari2..

so tak boleh la lari dari kenyataan..hurm..

yang penting, always look from the bright side..

i have friends..so jangan jeles sangat dengan persahabatan yang selalu tengok dalam cerita tu..try to be like them..loyal to their friendship..

yup..

0 comments: