Wednesday, March 17, 2021

Breaking the habit.

So, How are you today?

Hari ni ulang tahun aku yang ke 34. Let's be honest here, I'm old. I'm older than 10 years ago. Older and wiser. But not too old.

Hari ni aku datang kerja. Biasanya aku ambil cuti setiap kali birthday menjelma. Tapi tidak untuk tahun ini. I'm breaking the habits. I'm appreciating those yang wish aku birthday kali ni. Self appreciation yang entah datang dari mana kali ni.

Well..

Tahun ni aku hadiahkan diri aku sendiri sebatang pen yang boleh dapat 166 batang pen yang normal. Asalnya pen ni aku nak kasi pada orang, tapi entahlah. Makin lama dia tersimpan dalam laci meja ni, makin dia memanggil pula untuk aku guna dia. Serious cantik, nasib baik aku tak beli colour pink.

So...

Aku macam tak ada apa benda sangat nak tulis. 

Apa wish aku untuk birthday kali ni?

Tadi masa parking kereta tadi, tiba-tiba aku terfikirkan satu wish ni. Aku nak more happiness dan semua my worries go away. Tiba-tiba je dia datang wish yang ini. Setiap tahun wish aku tak berjaya tercapai. Sejak birthday aku yang ke 21, aku wish benda yang sama. Akhirnya, 13 tahun kemudian aku tukar wish- dengan harapan aku boleh dapat tunaikan impian dan harapan aku.

Sejak kebelakangan ni banyak sangat worries aku. Pandemik, kerjaya, hobi, keluarga, dan macam-macam lagi. Bila banyak sangat fikir otak jadi jem. Rasa tak happy jadinya. So sibukkan diri dengan cari hiburan.

By the way, lama gila kot aku tak post benda baru. Rindu betul aku dengan tempat jatuh lagikan dikenang ni. Rasa menyesal pun ada sebab dah lama sangat tak update kat sini. Blog kawan-kawan aku yang lain pun sunyi sepi saja ni. Masing-masing dah berpindah ke media sosial yang lebih moden.

Harap-harap aku lebih rajin untuk menulis di sini lepas ni. Bak berborak sembang petang dengan rakan lama perasaannya.

Anyway, Happy Birthday to me! Tahniah sebab dah jumpa balik diri sendiri!

0 comments: