Wednesday, March 17, 2021

50 proof - eaJ

 Do you still wake to sunset?

Eat at home alone?

Watching the moon rise askin' on and on

What's gone wrong?

How you've been doin'?

You sleeping alright?

I'm worried your tears still wake you up at night

And you know why

But you don't know why at the same time


Who, who, who

Holds you and your 50 proof high?

Been worried all night

Who loves you now?

Who, who, who

Wipes the problems?

Leaves turned autumn

When they won't stop fallin'

From your eyes, from your sights

Who loves you now?

...

Buka Youtube, search saja tajuk dan penyanyi lagu ni, nescaya kamu akan jumpa satu lagi art yang sama ada kamu suka atau tidak.

Lagu dia pendek je. Rasa macam tak puas dengan pun ada. Bagi aku poetic sangat lyric dia. Simple, dan boleh di interprete kan dengan pelbagai maksud. Bergantung pada orang yang mendengar dan menbacanya. 

Ada satu lagu tu dari artist yang sama, lirik dia - under the streetlight, bright like your eyes~ lebih kurang macam tulah, nanti kalau aku rajin aku cari dan post kat sini. Yang tu pun best juga. Ada satu lagi lagu dia, Pacman- high note dia memang mencecah ke langit. Tapi lirik yang dia nyanyi tu kalau tak dibaca memang tak faham apa yang dia sebut. Maybe sebab dia ada southern accent (aku tibai je ni, ntah betul ntah tidak) yang buat telinga aku susah betul nak pick up apa yang sebut.

Cool artist, and band dia pun cool juga. Aku ada semua lagu diorang dalam current playlist aku. Aku plan nak kumpul duit nak pergi konsert dia. Bukan dekat Malaysia sebab dia tak pernah buat konsert kat sini even dia claim diorang buat world tour. Bukan dekat Indonesia sebab fan dia super ramai. Singapore boleh difikirkan sebab aku suka negara tu untuk berjalan-jalan.

Kalau dapat beli tiket diorang bila diorang tour kat Europe lagi bagus. Boleh jalan-jalan bawa diri sekali. Tapi ni kisah bila pandemik dah berakhirlah. Dan ini kisah kalau berjaya dalam pertarungan beli tiket konsert diorang.

Tapi kebiasaanya susah nak dapat. Doa-doalah kita jadi indan terpilih. Sebagaimana insan terpilih je yang berjaya dapat beli sambal kairul ameng tu. Adik aku dari dulu sampai sekarang tak berjaya nak beli sambal tu.

0 comments: