Sunday, August 28, 2011

memorial~


tegah aku dudukduduk atas lantai bilik kitorang berempat (satu bilik share 4 orang kalau aku ngan kakak aku balik,kalau tak adik aku 2 orang je yang menghuni bilik tu), tiba-tiba mata aku terpandang sebuah nametag. Terbalik. Aku membebel dalam hati. Budak 2 ekor ni, name tag pun nak di sepah kan. Taulah cuti raya, at least jaga la sikit barang sekolah tu. Nanti naik cuti menggagau nak cari.

Dengan niat yang mulia semulia minyak masak cap sri murni, aku pun ambillah name tag tersebut untuk di simpan. Sekali pusing, tengok nama aku sendiri daa. Terkejut mak, noxx. 

Itu name tag aku masa aku sekolah form 4 ngan form 5 dulu. Dah 7 tahun name tag tu rupanya. Aku pun tak tau yang benda tu masih wujud lagi. Ingatkan dah hilang ke mana dah. Ada lagi rupanya. Ada tambah aksesori sikit disitu. Aku tak tau apa nama dia. Tapi aku assume benda-benda putih tu adalah sejenis cendawan yang tak boleh dibuat sup.

Ni gambarnya.


Nostalgik la pulak tetibe...

Yang ni pulak key chain yang aku jumpa kat sebelah name tag tu. Aku baru je nak kutuk-kutuk betapa old skool nye bebudak 2 ekor tu sebab masih menggunakan keychain sebagai sumber kenangan. Orang zaman sekarang mana tak pakai keychain kot lagi. Tapi aku sendiri pun tak tau apa yang orang zaman sekarang bagi untuk kenangan. Tab mungkin.

Kedy chain ni tahun 2003, masa aku form 4 dulu. Aku tak ingat ada majlis apa yang membuatkan aku dapat benda alah ni. 8 tahun kot menda alah ni. Agak-agaknya bebudak yang lain ada lagi ke tak..

Dulu aku suka tulis nama aku roze, tapi sejak last sem masa aku study kat u dulu, aku terus tukar nama tu. Semua sebab bebudak ni bahan aku nama lebih kurang dengan budak uum yang annoying tuh. Aku memang mudah di psycho pada zaman-zaman itu. kini tidak lagi. Lama kot aku pakai nama roze tu, 5 tahun lebih.

semuanye sebab ko rozza..chais..

argh..apsal entry aku lebih kurang sama dengan orang lain neh..out of topik jap..


0 comments: