Wednesday, August 17, 2011

syawal..

cuti raya tahun ni aku dapat 9 hari..starting 27 Ogos sampai 5 sept 2011..

semakin lama cuti aku, semakin sikktlah gaji yang aku bakal dapat..bulan puasa ni pun aku dah rugi rm2 setiap hari sebab balik awal sengah jam..kalau 15 hari dah rm 30 kena tolak..(sebab gaji aku adalah gaji hari at the moment)..tolak cuti nuzul quran lagi..raya pulak 5 hari cuti masa hari bekerja..dekat 2rat aku rugi sebab cuti..

haha..aku gelak sebab aku paham..itulah harga yang patut aku bayar untuk dapatkan cuti yang di idamkan itu..asalkan dapat settle bills sudah la..nak kaya jangan kerja dengan orang..baik bukak bisness sendiri..tak gituh?

ramadhan kali ni aku rasa sungguh ceria dan hati berbunga-bunga..tak tau la sama ada ni imaginasi atau perasaan yang terlampau je..but i like it..entah lah..aku rasa mood sorrow aku tu dah jauh aku tinggalkan..blur ke apa ke, aku malas nak pikir dah..

kalau nak ingatkan balik ntah berapa ratus video klip aku buat dah sepanjang hidup aku beberapa tahun lepas sejak aku start kerja dengan pelbagai jenis kerja before this..dalam mp3 penuh dengan lagu yang mellow, sedih dan sebagainya..tuntutan perasaan masa tu..

so..kesimpulannya, raya ni aku agak sedikit tenang walau tak sekaya dulu..ah, macam aku cakap tadi, kalau nak kaya raya bukak bisness sendiri la weyh..jangan kerja dengan orang berjawatan sementara dan gaji pakai hours..haha..

dan klakar juge bila aku terfikir balik yang last crush aku ended september tahun lepas..almost a year eh aku tak ada jiwa kacau?..

haha..



 
oh, ini ayam belanda yang sangat lazat untuk di santap di waktu berbuka..dia pelat..bila dia bukak mulut  langsung aku tak paham..bercakap pun laju semacam..dapatlah kau gelaran ayam belanda..amsyar nanti dah besar add fb ye, nanti 'kakak' tag amsyar..hahahaha...

0 comments: