Saturday, January 2, 2010

rakyat Malaysia gemar membawa parang ketika berjalan-jalan..


pisau penetak orang daging yang selalu di salah guna..


aku selalu terfikir, kat manalah agaknya diorang simpan parang yang diorang bangga-banggakan sangat tu..dalam poket sure tak muat..mungkin disisipkan kat pinggang macam orang dulu letak keris di pinggang..tak pun selempang kat belakang..nyorok dalam jaket pun boleh jugak (itupun kalau pakai jaket)..

bila ada orang cari pasal je, cepat-cepat boleh keluarkan parang dan buat adegan 18SG, tetak sana sini..senang..tak payah berlari ke dapur atau belakang rumah untuk cari parang, gergaji, tukul dan yang seangkatan dengannya..

dua artikel yang buat aku tiba-tiba nak buat kesimpulan kat atas tu boleh di dapati di sini dan sini..
yang sorang tu kena tetak sebab menjeling dan berterusan dengan salah faham yang menimpa dan satu lagi sebab dia mahu selamatkan wife dia dari kena tetak..

bagi aku biar apa pun puncanya, tak perlulah berakhir dengan sebarang aksi tetakan yang selalu je yang berlaku sejak akhir-akhir ni..kalau tak boleh nak settle elok-elok pun, tak perlu kot mengandaikan orang itu seperti daging lembu untuk ditetak sesedap rasa..

kalau tanya aku sure lah aku tak faham perasaan tetak menetak ni sebab tak biasa buat..tapi bagi mereka yang melakukan mungkin satu kepuasan yang tak terhingga..siapa tahukan?..siapa yang kaki tetak mesti tahu..

so kat sini jangan terperanjat la pulak kalau tengah jalan-jalan tiba-tiba nampak benda yang bersinar atau berkilat di sebalik baju orang yang berjalan didepan korang..manalah tau ada parang tersembunyi disitu..tak payah lah tiba-tiba tersengaja langgar dia untuk dapatkan kepastian atau letak magnet kat situ..mana tau korang pulak the next subjek untuk jadi bahan eksperimen latihan tetakan mereka...

doa aku satu je, supaya orang yang suka menetak orang tak baca apa yang aku tulis ni..mood aku sangat sinis hari ni..tulis pun sinis semacam..yelah, takut dorang carik aku pulak nanti...


sambil buat aksi gini..

0 comments: