Monday, January 4, 2010

entry bangun pagi..

bangun pagi je mak dah order sarapan..oh, dah berani suruh anak dia yang sorang ni buat kerja ye..nampak sangat dah lama aku duk kat umah ni..tapi anak dia yang sekor lagi tu xbrani pulak nak disuruh..ahaha..lupa pulak..kalau disuruh jantan tu memang banyak mulut..kerja tak gerak..padan la muka sape yang manjakan dia dulu dari kecik..dah sampai tua bangka pun tak berubah-ubah..alamat sampai kerepot la dia dengan perangai pentingkan diri sendiri dia tu..

semalam dia buat panas lagi..sampai rentung hati aku dibuatnya..honestly, aku tak pernah marah sangat-sangat sampai air mata ni laju je turun kat pipi..dalam bengang dan sebal tu aku capai telepon bimbit..ada dua option je skang..nak koll kjm or qila..then aku end up call qila..

memula aku yang dok story psl saket ati aku ni, sambil melalak sambil ketawa-ketawa cam mental punya orang..kau tau kan perasaan marah dan sakit hati yang membawa kepada air mata..dan akhirnya kau sendiri nak tergelak sebab memikirkan kau tengah menangis sebab sakit hati..we suppose marah-marah, instead kita menangis pula..kelakar bagi aku..

separuh masa pertama aku yang duk bercerita..separuh masa kedua qila pulak cerita pasal sakit hati dia..padahal masa dia tengah cerita tu aku tengah sobbing sebab marah dan sakit hati yang tak reda-reda lagi..well, puncanya biarla aku cakap, salah dia sendiri nak blaming orang lain..plus dengan harsh barbaric word dari si jantan tak kenang budi tu buat suhu aku bertambah naik- even semalam hujan yang sangat lebat..

tak cukup ngan call qila, akhirnya aku msg kjm..still macam orang tak betul, kalau dilisankan apa yang aku tulis masa tu memang dah standard orang meroyan meracau..mood aku gila-gila swing malam tu..rasa macam nak rosakkan je motor dia yang letak kat dalam rumah ni..tapi bila pikirkan motor tu beli dari duit mak aku half, aku terus tak jadi..si setan jahat dah bisik-bisik kat telinga aku suruh aku putuskan tali brek dia..tapi mengenangkan yang kena pow untuk betulkan motor dia nanti adalah orang sekeliling aku, sekali lagi aku batalkan niat tu..dia memang tak guna kan?

bangun pagi je, dengar suara anak dia dan wife dia bergembira kat dapur tadi buatkan yang dah kool ni jadi membara balik..rasa macam nak campak diorang kat zoo je..

cop..

starting cerita dari mak suruh buat sarapan jek..tiba-tiba dragg cerita pasal dia pulak..aku rasa macam tak patut jek..lagi-lagi nak cerita kat tempat yang suci ini..oh~ blog ku dah tecemar dengan entry saket ati ku ini..maaf yek cik blog..saya nak menghiburkan hati saya di dapur (tempat yang paling saya tak suka dalam bahagian rumah), menunaikan harapan mak saya..sambil tunggu download anime spirited away saya siap..filenya besar gila, tapi saya sabar menunggu sebab dah dekat 9 tahun saya cari cerita ni..

aku pun sudi share linknya kalau kamu mahu..


jom, gerak..

2 comments:

Anonymous said...

woit!!!
aku msg mlm tu kamu dah tido kut!
anyway jgn marah2.
nnt kedut2 muka kau yg x somel tu!
hahaha.....

r.o.x.e said...

haha..memang tdi dah pon..
aku tau aku comel..
lalala..