Friday, January 15, 2010

mari merapu..

minta maaf ye kalau ada yang terasa annoyed bila baca entry aku kali ni..yelah..sebab aku baru je terasa jengkel yang amat setelah membaca satu entry yang di post oleh seorang yang aku kenali ni..terasa macam nak muntah darah pun ada bila baca apa yang dia tulis..disebabkan tak nak mencemarkan kebersihan ruang rumah ni aku terus drag cursor pergi button pangkah kat page dia..tak habis baca pun, sebab dia sendiri kata kalau tak mau baca boleh tinggalkan page dia..dan aku akur...

tadi ada sorang member aku cakap ada sorang yang dia kenal ni baru clash dengan soerang lelaki yang berpangkat datuk..datuk kat sini adalah refer kepada orang yang kaya yang mempunyai sejumlah wang yang banyak dalam akaun dia..aku pun cakap, gi la usha dia..boleh support kau g pangkor nanti..

dengan nada menyampahnya (even dalam sms aku boleh sense tau), dia cakap dia tak nak kawan dengan orang kaya..sebab dia dulu ada kawan dengan anak orang kaya yang suka merendah-rendahkan orang miskin..dan sejak dari hari tu dia tak sukakan orang kaya..especially yang berlagak, sebab dia tau diri dia siapa..kalau tengok balik kawan aku ni bukanlah miskin pun..cuma tak sekaya kawan dia dulu tu je..

aku pun, ok fine..setiap orang ada pendapat yang tersendiri..manusia asalnya semua sama, cuma tempat dia berdiri je berbeza yang membuatkan dia berbeza antara satu sama lain..bukan salah sesiapa kita dilahirkan dalam mana-mana keluarga pun..bukan kita boleh pilih pun siapa ibu bapa kita, siapa keluarga kita..kalau kita miskin harta, kita mesti kaya dengan sesuatu yang lain..

positif la pulak..

aku sendiri pun tak tau apa yang aku nak sampaikan kat entry aku ni..memula ingat nak buat orang annoyyed dengan apa yang aku tulis..tak tau la sama ada aku berjaya tak buat korang annoyyed ngan aku..berjaya kah aku?..oh- sila bagi feedback yer..

lagi satu..ada satu persoalan yang dah lama dalam kepala otak ku ini..korang suka kerja yang gaji x banyak tapi korang enjoy masa buat kerja tu, or korang prefer kerja yang menjana pendapatan yang tinggi tapi cam x seronok sangat while melakukan kerja itu semua..

yang mana satu idaman hati?..boleh share?..ko ingat blog ko ni forum ke cik rosmaria?..dah la yang baca pun boleh dibilang dengan jari..tulis pun syok sendiri jek..pastu ada hati nak mintak pendapat orang...haha..

tak kisah la..sesapa yang nak komen memang di alukan..yang bagi kutuk hebat pun akan di baca, cuma soal aku nak publish ke tak nak je la nanti..hoho...

orait..jangan lupe komen~

2 comments:

Unknown said...

sape tu wey??
pg pangkor??cm intake kte je...sape2?????

r.o.x.e said...

bebudak neh la..
aku tengok kat 'discussion' kat gambar intake yang dorang tag tu..
sha jadik kepala..huhu..