Friday, October 8, 2010

pengalaman yang hebat 2~

dalam perjalanan pulang dari mid valley ke tempat tinggal..

senang je kalau naik public transport..option 1: naik komuter dari stesen komuter mid valley, ambil ke bandar tasik selatan..dari bandar tasik selatan tukar star lrt- sampai salak selatan..sampai..

option 2: dari mid naik bas shuttle free sampai bawah lrt putra bangsar..dari lrt putra bangsar naik sampai masjid jamek..sampai masjid jamek tukar star lrt sampai salak selatan..sampai..

berapa banyak sampai da..

aku pilih option yang paling senang..option 1..tak banyak keluar duit walau agak membazir masa bertahun untuk tunggu komuter..tapi tak apa..proses pun tak banyak..lepas berpisah, aku terus tunggu komuter..siap-siap pakai mp3 dengan volume 16..

memang nasib baik sebab tak tunggu lama komuter pun sampai..niat memang nak masuk coach wanita sebab ramai gila kot umat kat situ..ramai baru balik dari career fair..aku pun dengan senang hati masuk coach kaler pink tu..chais, ada jugak yang bukan jantina yang nak masuk coach tu..mungkin warna kegemaran dia pink kot..

beberapa minit kemudian bila aku dah yakin aku sampai destinasi aku, aku terus keluar..dengan konfidennya aku keluar dan terus menaiki anak tangga satu demi persatu..dalam hati apesal pelik sangat tempat ni..lain macam jek..suda tukar ke..

dan persoalanan aku terjawab bila aku terbaca signboard stesen tu- salak selatan..maksudnye aku dah terawal satu stesen..giler ah nak tunggu tren lain boleh berkelah aku kat situ..boleh je nak masuk balik tren tu..sebab dia memang lama berhenti kat situ tadi..sempat je kalau nak lari-lari turun tangga sambil tahan pintu tren dari tutup macam drama lagaknya...

dalam pikir-pikir tu kaki ni laju je melangkah tinggalkan tempat tu...sedar-sedar dah sampai kat depan pintu utama stesen komuter tu..

itula dia..jalan ikut sedap kaki..kaki ni pun satu..memang saje cari pasal..nasib baik siang-siang..jalan punya jalan- serius memang tak familiar dengan jalan tu, follow je ada orang kat depan..rupanya ada bus stop kat situ..kalau nak tunggu bas pon aku bukannya tau naik bas..last-last aku jalan lagi..follow je orang yang lagi depan..

berjalan menyelusuri tepi jalan yang penuh dengan kereta lalu lalang..berjalan di bawah terik mentari jam 4 petang..tak peduli langsung dengan hon-hon gatal dari lori yang aku pun tak tau lori apa sebab tak pandang langsung..kalau naik ferrari mungkin aku pandang kot...

sampai kat satu tempat, rasa macam familiar je aku terus rasa konfiden..la, dekat rupanya dengan rumah aku tu..tapi berpeluh jugak la nak sampai..sampai kaki ni lenguh-lenguh..

at least aku tau la jugak jalan lain untuk sampai rumah..save 70 sen duit star lrt tapi penat cam nak mati..badan dah tak fit langsung..mulut ada tapi tak nak tanya orang..nasib tak sesat...

nasib baik jugak tak jadi apa-apa..malaysia ni pun bukannya selamat sangat, lagi lagi kl..tapi macam biasa- aku more to excited rather than takut..ye, lepas ni saya akan lebih berjaga-jaga dan alert..

tapi tadi rasa macam travel pergi dunia lain pulak..haha..~

2 comments:

JelinaJoli said...

travel dunia, ko transit kat london, jalan kaki p aussie

r.o.x.e said...

wa..tau pulak ko eh>
kagum2..xpayah story ko da dpt tangkap..