Thursday, April 15, 2010

runaway~

setelah sekian lama berlari, akhirnya aku decide untuk perlahankan larian, dan terus berhenti..berjalan seperti manusia normal yang lain..berjalan..bukan merangkak atau bertatih lagi..

memang..pelarian kali memang penat yang amat sangat..bukan saja fizikal, malah emosi pun turut jadi letih dengan aktiviti kali ni..bukan saja emosi malah pemikiran turut terjejas..hampir seminggu aku berlari..berlari cuba meninggalkan sesuatu dengan harapan aku terus berlari meninggalkan segalanya..

namun dengan berlari takkan mungkin dapat menyelesaikan keadaan..

jadi aku sit back, and relax..kenang kembali apa yang telah berlaku..mencuba tenang seketika..walau dalam masa yang sama pelbagai urusan dan perkara di campur bersama...dan kini, pada hari ini, aku boleh duduk sambil bersandar sambil tersenyum sambil menaip entry untuk kali ini..

maaf, andai itu perkataan yang anda pinta dari saya..
janji takkan buat lagi, andai itu yang anda harap dari saya..namun janji itu tetap akan dikotakan..kerana takkan ada lain kali lagi..

ini kerana sepanjang aku berlari, otak aku juga turut penat berlari..memikirkan dari awal hingga ke akhirnya..sepanjang proses itu juga aku sedar..brtapa faulty nya diri ini..ye, aku memang teruk...aku akui itu..

aku xkan defend diri aku kat sini..sebab aku tau yang aku salah..dan kesalahan itu takkan berulang lagi..sebab  ia sememangnya takkan berulang lagi..apa yang dah berlalu biarkan berlalu..bagi aku..tapi kalau kau tak mau biar ia berlalu, terpulang pada kau...

dan yang penting...sepanjang pelarian aku kali ni jugak, aku telah terserempak dengan patrick jane yang telah berjaya menghipnosis aku untuk melupakan semua yang tak perlu dari ingatan aku..jadinya..aku tak perlu berlari lagi kali ni..aku mahu berjalan seiring dengan mereka yang lain..menjadi diri sendiri..

walau aku sendiri pun tak pasti siapa aku dari dulu hingga sekarang...

0 comments: