Friday, February 26, 2010

~

semalam rasa sakit hati yang amat sangat..aku sendiri pun tak faham kenapa aku terlalu emosi sampaikan kepala otak aku ni tak boleh nak fikir straight..biasalah, bila dah marah ada je satu pihak ni yang suruh aku pikir yang bukan-bukan..

aku end up bercerita kat qila dengan air mata yang berlinangan dan suara yang nak tak nak keluar dari peti suara ni..bunyi pun sengau semacam sebab hidung tersumbat..

punca?..kalau aku cakap aku geram kat mak aku, mesti korang akan cakap, tak baik, tak elok..dan blablabla..sebab aku sendiri pun tau semua benda tu..sebab aku gak slalu bagi advise kat memember aku yang ada problem ngan parents dorang..tapi bila diri sendiri ada kat tempat tu- advise la guna ayat terror mana pun, memang tak jalan..

bila dah geram, jadi marah..bila dah marah mula la nak pikir yang bukan-bukan..bila dah pikir bukan-bukan, gila la sekejap..walhal isi cerita kemarahan aku tu bukan terjadi kat aku pun..even bukan kat aku, tapi bila kau dah sayang yang amat kat orang yang kau sayang tu, and then dia dilukai, sama la seperti kau dilukai..betul tak?

itu la yang aku rasa..simple je benda ni sebenarnya..tapi kalau benda yang simple tu dah bertakung lama dalam hati..ditambah dengan benda simple yang lain bertalu-talu, mana tak berat perasaan..

pagi-pagi bukak mata, tengok muka kat cermin mata dah serupa alien..umpama baru lepas completekan tengok stairway to heaven dari cd 1-16..tekak pun rasa haus semacam..kurang air dalam badan la tu..

then tetiba air mata ni nak menitis balik bila baca entry junior aku citer pasal tukang sapu..

even parents aku cuma jadi tukang sapu kat rumah dia je, but still hati aku tersentuh bila aku baca entry dia kali tu..slama ni entry dia penuh dengan pandangan tentang aktiviti seharian dia jek..sangat terkesan la kat hati aku..

ye..apa-apa pun, parent tetap parent..hormat tetap kena hormat..sayang memang kena sayang..marah mana pun kita kat dia, tanpa mereka siapalah kita..kan?..telan kan saja apa yang mereka kata..kalau tak mampu nak beri apa yang diorang nak, suruh diorang sabar..rezeki kan kat tangan tuhan..semua kerja tuhan...nak percepatkan ke nak awal kan ke, segalanya berbalik pada yang satu tu...

sudah lah sudah..aku lebih tenang kini...

2 comments:

duOne_sTarz said...

uh.. sungguh sadis aku baca. ini pasal ko ke org lain?

r.o.x.e said...

it'snhappened..kat sesape juge walau d mana mereka berada
by the way my parents xkeje as tkang sapu..