Monday, August 10, 2009

Life is unexpected..sape stuju?bleyh angkat tangan skang…

Yelah, kita dah plan yang macam-macam, dari pagi bawak ke petang bawak ke malam ke pagi balik, ade je planning untuk life kita..tapi bila dah tiba masanya untuk kita laksanakan plan kita tu, tetibe je dengan tak terduganya,ade saje halangan dugaan dan cabaran menanti kita..

Sampai sekarang kepala otak aku ni macam dah payah sangat nak berungsi dek plan2 yang pernah aku buat sebelum aku grad neh..dalam beberapa hari lagi je aku nak grad aku dah mula goyah dengan perancangan untuk melaksanakan plan2 aku tersebut..

Sekarang, apa yang aku perlukan cuma satu je..support dari orang sekeliling aku..untuk mereka mempersetujui apa yang bakal aku lakukan sebaik saja scroll berada di genggaman aku..untuk mereka menyatakan its ok dengan plan aku..untuk mereka menenangkan hati dan perasaan aku yang gundah gulana ini..

Aku tak nak jadikan kegawatan ekonomi sebagai alasan aku susah nak dapat kerja sedangkan usaha aku baru seciput banyaknya (gawat lai ke akang ni?)..aku tak nak bergantung harap pada orang untuk mencari peluang pekerjaan, cukuplah guide yang mereka bagi..bukan berlagak..memang kecik tapak tangan, tapi kalau bley nak try carik sendiri..tapi ntah la..riso x dpt cari kerja pun ada..

Sambung master? Saya tau saye tak layak..bukan stakat pointer tak cukup malah minat untuk meneruskan pengajian pun sudah tiada..apath lagi sudah serik dengan research berikutan dengan projek akhir tahun yang saya buat dulu..penat dan letih minda dan jiwa ku…

Bagi aku,..ada dua jenis pekerjaan dalam dunia ni..satu kerja yang hebat hasil dari penat lelah kita belajar dan juga masih berpenat lelah ketika bekerja tapi memberikan pulangan yang lumayan dihujung bulan..dan yang satu lagi kerja yang biasa2, penat juga, belajar pun penat juga tapi x perlu perah otak sangat macam kerja y pertama tadi tapi income pun x banyak sangat la..

Bezanya, kerja yang kedua tu boleh di enjoy, dan yang pertama tu require a lot of time and energy untuk terus berjaye..mean, xde life sangat la..(haha..mane cik tau dorang tak de life???)..no offence kay..just dari pmerhatan selama ni jek...

Bila pikir2 balik..aku dah banyak sangat pikir ni...

Uh oh..sambung jap gi..

1 comments:

Anonymous said...

view stumbling blocks as stepping stones to the stars!