Thursday, August 20, 2009

ada dalam lbey kurang satu jam 50 menet lagi untuk aku bertapa dalam cc ni..

amek pakej 4 jam dengan bayaran rm 5 kat cc yang hebat ni..dah la giler laju, pc pun baguih dan bla3..cume bising je la..at least xade bahagian gelapn terang..aku sure la amek bahagian yang terang..filer apa aku nak lepak bahagian gelap time orang tengah men game tu..

saje jenguk2 website..nak carik keje konon3 nye..last2 jem..malas pon ade..dalam ati cam nak jadik cekgu jek..nak amek dpli pointer tak cukup la plak..nanti bulan 12 nanti try le tanye ppd segamat tu..mane la tau dia nak amek gstt ke..boley gak menabur bakti..

ntah la..sekarang ni life aku mcacam dah terhenti jap..degree dah ada..tapi problem sebab result tak cukup gempak untuk posses kerja yang hebat cam kengkawan yang len..nyesal tu tak de la..dah memang itu kemampuan aku pun..blaja cam nak mati pun bukan style aku..so skarang pasrah je la..sendiri punya perancangan kan..buat masa sekarang kerja je apa yang dah dapat..dalam masa yang sama carik kerja lain gak..

xkkan selamanye aku nak stuck kat kerja y minimum req spm kan..

dan xkan selamenye aku nak susakan kakak aku itu..aku tau dia tengah buat pelaburan ke atas aku..so x bley nak selesa sangat..huhu..nice nye ada adik beradik yang boley saling bergantungan to each other..hope family relationship kitorang terus camni..tanpa halangan even mereka semua dah berkeluarga kelak..

hari tu jalan2 area banar sri permaisuri ni..area kawasan perumahan tu jugak la..usha carik kerja kosong..kononnye nak buat part time je la..terasa mencabar sungguh life ni..cam tu rupanye perasaan carik kerja..nak harap tunggu panggilan interview, memang duk rumah jadi surirumah je la jawabnye aku..

so, misi mencari kerja harus dilakukan...

macam2 la yang aku jumpa dan lalui..ceh macam pengalam beribu tahun lak aku cerita..tapi selalunye dia kata dia akan call balik la..environment dia pun cam tak berapa best sangat..ada satu kedai tu requirement dia adalh wanita yang bermoral dan beretika..lalala~..aku pun masuk la..la..rerupenye uniform dia suh pakai skirt..hurm..

aku x gamble la...klu x sure leyh dapat haha..yang keje situ x de la moral sangat ke apa ke..tunggu sepan pintu ngan skirtnye dengan harapan orang masuk kedai tu..apa2 je la..dah bukan rezeki kot nak kerja kat kedai tu...

pastu..skang ni tengah carik2 lagi kerja..cam sayang gak tak g kerja kat borders tu..masyuk jek..tapi payah lak sebab xde transportation nak balik kalau shift malam..jauh lak tuh dari kampung halaman ku yang tercinte..sure mak ku bising2 lagi...

so skang antara lap top atau lesen..

ala..sure korang suh aku amek lesen dulu kan..haha..tau dah..tapi interest aku more to lap top..kalau le dapat claim 1500 tu akan ku ssambar laptop dan pasang broad band..walala..aku x mampu hidup tanpa internet..huhu...

aku mau kerja apa ini?
kerja untuk sepanjang hayat..
apa?

any suggestion?

0 comments: