Saturday, August 16, 2008

aku marah..

xpaham la...
aku ni memang senang sangat kena buli ke?
ke aku ni baik sangat sampai xsampai hati nak let down feel orang lain?
ke aku ni bodoh yang teramat sampai biar diri diperguna oleh orang lain?
ntah la..
aku pun tak paham langsung..benci pun ada dengan situasi ni..
bila orang mintak tolong, aku seboleh2nye nak tolong orang tu sampai kadang2 aku dragged into things yang aku tak nak involve with..semuanya sebab nak menjaga hati orang..at the end ada orang len jaga hati dan perasaan aku?
instead of that dorang sebok cakap aku mental..sikit2 mental2..sikit mental..
habis tu yang mentalkan aku selama ni bukan korang semua?
makin korang cakap aku mental, makin sakit hati aku dibuatnya tau..aku bukannya jenis orang yang suka marah orang lain tak tentu pasal..sebab tu la aku cuba pendamkan segala kemarahan tu dengan berdiam diri..aku cuba tak nak buat issue dengan marah orang tiba-tiba..tapi bila benda tu dah terpendam, kita akan memendam rasa..segala apa yang kita rasa dalam hati akan terpancar di riak wajah kita..kadang2 org bley baca...
tapi selalunya orang akan suka2 buat assumption dan akhirnye, dorang akan cakap mental..'sumer benda pun ross mental'...
ayat tu la yang paling kerap diaorang tuturkan pada aku..
korang rasa apa yang aku rasa?
walaupun masa tu mood aku tak ade la teruk sangat terus jadi teruk..
even aku baru bangun tidur pun dorang bleh kate aku mental..
habis tu, setiap masa even aku tidur la aku mental eh?
dorang tau tak maksud mental tu?
boleh ke dorang define maksud sebenar mental tu?
atau bila aku diam je, buat muka bosan atau xsuke, terus dorang claim aku mental?
kenapa?
nak aku mental dan marah korang sumer betol2 ke?
aku benci la camni..
macam la korang sume tak mental?
habis tu takkan nak senyum tiap masa?
even aku tengah berfikir pun dorang cakap aku mental...
nak buat macam mana..
seriousoly..
dorang dah buat aku menyampah giler kat life macam ni..
baik bila time diperlukan je..
tadi aku mintak tolong kat sorang budak ni..tolong pulangkan buku library ecah yang dah terlewat pulang...punye la dia buat muke..mengeluh sakan..
ko ingat aku nak sangat ke buat benda2 ni?ko ingat aku baik sangat ke?
tapi memikirkan atas nama persahabatan, aku angguk je la walau pun dalam hati agak keberatan dan terlaser sikit mulut tadi...
at least aku dah setuju nak tolong...even cam x ikhlas sangat...
ni dia terus je reject mentah2...
ntah ar..
aku pun dah malas ar nak deal ngan org sekeliling aku ni..ader je benda2 yang unexpected terjadi...
ye la..
bak kata dr affandy lecturer psikologi aku, kita nak tahu dia adalh betul2 kawan kita adalah bila satu musibah melanda.Sama ada dia akan larikan diri atau bantu kita'..
that's it...
aku selalu jumpa yang kedua...
ntah ar..
since sakit dihati aku ni dah kurang sikit aku rasa aku better stop kat sini jek...
aku xkan bagitau apa aku rasa kat orang lain macam normal human being yang lain..
sebab aku susah nak percaya kat orang..once aku bagitau kat sorang budak ni, tak sampai 2 minit lepas tu orang lain akan tahu..xbermakna langsung life camtu...

0 comments: