Tuesday, November 8, 2011

pernah tak, layan series atau drama dari episod first sampai habis dalam tempoh yang pendek, lalu terkesan dengan jalan cerita dan pembawakan watak yang sangat berjaya oleh sang pelakon, lantas cerita tu terasa terbayang-bayang setiap masa?

lepas tu bila dengar balik ost cerita tu, akan membawa anda semula ke scene scene tertentu dan emosi tu tiba-tiba menerpa semula..perasaan yang sama tatkala anda menonton dulu..kisah yang membawa impak kepada anada kerana jalan cerita yang memang kena pada masyarakat sekeliling, kisah yang membawa banyak pengajaran- bukan hiburan semata..

bagi aku 49 days, walaupun memang ada elemen tak logik disitu, tapi mesej yang si penulis skrip nak sampai kan telah berjaya di sampaikan dengan jayanya..appreciate setiap hari yang kita ada..lakukan perkara yang bermakna untuk setiap hari yang kita lalui..

kita tak tahu berapa hari lagi kita ada untuk hidup, lebih menakutkan kalau kita tahu..so, dari cerita tu, aku tau, aku kena lebih appreciate setiap hari yang aku lalui..

plus, nilai-nilai murni macam forgiveness, trust, friendship, family, love..semua dia sentuh dalam cerita tu..lagi satu, yang paling penting- jangan jjudge..selagi kita tak kenal orang tu betul - betul, kita tak boleh buat kesimpulan orang tu macammana..ironinya bila seseorang tu adalah kasar, cepat naik angin dan sebagainnya, kadang-kadang hati dia lebih lembut dan fikiran lebih rasional dari orang yang selalu senyum dan cakap baik dengan kita..

lagi satu, dont misunderstood..anything happens, mesti ada sebab dia, bincang elok-elok..clear kan semua salah faham..dengan itu tiada kesalan di penghhujung cerita..

hurm..patutnya aku dah tdo skang..

0 comments: