Wednesday, December 31, 2008

berjumpa doktor gigi~



A Happy Teeth..

hari ni berjumpa dengan doktor gigi..sangat takut..sebab rasa gigi ni cam ngilu semcam bila di sentuh..kusangka berlubang..rerupanye gigi sensitif la plak..punya la nurse tu cari mana lubang kat gigi aku tadi..aku pun punya la semangat tunjuk lokasi gigi aku yang disangka berlubang tu..tak pasal-pasal kena gelak ngan nurse tuh..

'gigi adik ni haus, bukan berlubang'..terang nurse tu pada aku yang beriaya-iya nak tampal gigi yang tak berlubang tu..aku pun iye kan aje..sebab bila dia cucuk2 tempat tu akai alat dia tu aku tak terasa apa..kalau berlubang sure dah saket kan...

huhu..teringat dulu betapa tak sukanye aku nak jumpa doktor gigi setiap kali segerombolan doktor gigi datang ke sekolah tiap2 tahun untuk cek gigi..sampai nyorok2 pun ada..tapi agak ke ajaiban la sebab sepanjang hidup aku tak pernah lagi la kena tampal itu ini sume..cess...riak sungguh..harap2 ok la kesihatan oral aku ni sampai tua karang...huhu...






0 comments: