Tuesday, December 27, 2011

sambungan dari karangan aku yang lepas..

..

Akhirnya setelah pening-pening kepala berputar berfikir, keputusan di ambil. Gathering bakal berlangsung. Tujuan, untuk meminta pendapat akan segala persoalan yang bermain di kepala. Apa pro dan kontranya sesuatu perkara itu sebelum aku membuat keputusan.

Bila bersama rakan lain, yang semuanya sama jantina dengan aku itu, terasa tenang seketika. Masing-masing ada sesuatu ingin di bincangkan katanya. Kiranya memang tepatlah timing untuk kami semua bertemu di waktu ini.

Seorang demi seorang mengutarakan masalah masing-masing. Aneh..

Sesampai saja di giliran aku, agak teragak-agak pula untuk aku bercerita. Seandainya aku turut bercerita, ini bermakna masuk 4 kali siaran ulangan berlangsung.

Aneh semua seperti mempunyai masalah yang sama.

Kami semua berpandangan antara satu sama lain.

Betul. Benar. Dan tepat sekali. Kami semua kena troll.

Si dia yang selama ni buat aku kusut, rupanya turut mengusutkan empat lagi kawan aku yang lain. Dia juga turut mengakui hakikat tersebut. Gurauan semata katanya.

Kau, memang biadap! Kalau iyapun 4 orang cukuplah. Buat cukup-cukup kuota. Ini sampai lima orang dia buat. Aku sumpah anak kau nanti kerja doktor, tak pun engineer. Paling teruk kerja call center.

Huh! Tak nak kawan dah.

0 comments: