Monday, October 12, 2009

pengalaman,experience..blablabala

aku dah naik muak dengan perkataan tu..memula bangga, saja nak carik ecperience..biar life ni ada pengisian..bila lama-lama semua benda pun dah jadi karut semacam..untuk pengalaman jadi bekalan di masa hadapan..urggghh..rasa macam nak lari dari semua ni...

dah penat..terlalu lalu lalu penat...penat mencari..penat menunggu..semuanya tak kunjung tiba..aku tau memang aku memilih..then what?..mmg salah aku kalau aku tak seuntung mereka yang bijak pandai yang punyai peluang lebih terbuka..yang punyai kelebihan punyai kabel or what-so-ever yang buat their life easier rather than me..

then apa yang aku penatkan sangat ni?

everybody yang ada same problems ngan aku akan pikir benda yang sama macam aku..feel useless..can do nothing..even to my self..aku dah bosan ngan life yang tak abes2 susah kan hidup orang lain..aku penat setiap kali pikir pasal kemajuan diri sendiri..

aku penat fikir apa yang aku nak adalah bertentangan dengan apa yang aku patut buat..aku tak larat nak pikir macam mana nak sesuaikan diri dengan keadaan baru bila dah jalani real life yang aku jalani ni..

dan akhirnya aku cuma berfikir..

untuk aku laksanakan- aku terlalu berat hati..aku benci life aku sekarang ni tapi at the same time aku berat ati nak tinggalkan life yang aku bnci ni..sebab ada orang yang care pasal aku di sekeliling aku...

itilah maslaah nya bila dah terbiasa dengan keadaan sekeliling...

aku sakit hati bila baca post orang lain yang sama2 grad ngan aku hari tu yang dah berkerjaya..aku sentap giler bila orang2 yang rapat ngan aku dah strt kerja- tinggalkan aku yang useless soulless ni..

aku cuma nak ke somewhere i belong- but the problem is i dont know which direction to go..too afraid to start a move..rasa macam life ni tak selamat langsung..rasa jemm dan blur setiap kali fikir soal kerja....dengan kos yang aku amek kat u dan pointer yang tak seberapa yang aku dapat memang tak menjanjikan life yang ada life dalam real world ni..

kos tu terlalu spesifik kalau nak kerja ngan company atau kerja2 yang selalu diiklankan kat jobstreet atau classified kat paper...

aku pon ade masalah besar jugak..tak mau retail..xmau shift..xbrani nak cuba nasib kat high profile company..xnak blaja benda baru keknonnye nak stick ngan benda yang blaja n pernah buat dulu..kekononnye pk itu lah gunenye experience- untuk di gunakan pada masa hadapan..pk lagi..

camne ni..takkan nak jadi petani kat belakang rumah tanam anggur?..janji aku kat diri sendiri cuma 2 bulan je aku akan stay kay kl ngan kakak ku ini...hurm...lostnye aku...

try tengok kpli- xkuar2 pn..klu kuar pun the process may take half a year untuk proceed- itupun kalau dapat..nak amek dpli- pointer plak sipi2 jek nak cukupkan minimun requirement..-0.04,bley x?..ke nak gamble jek try apply tahun depan..

apsal cekgu?..last resort ke cekgu ni??...xjugak..suke nak buat orang paham dengan ilmu yang kita ada..itu jek..nasib je kurang baik..usaha kena lebey la cam tu..

betul ke kak as nak buat act 3 bulan kat kdsp..tapi kontrak, x bley lari..at least dapat gaji masyuk dari apa yang aku dapat kat jusco ni...hurm..mau buat ke x mau..ati memang mau..tapi kontrak..bile mau start nyee???bile mau abess..cmne klu tetibe dtg offer bes??

rasa macam nak stay rumah jek..jga rumah..tapi kena amek lesen dulu...amek moto dulu..baru boley bergerak bebas..tapi boleh betahan ke aku ngan orang tu kat rumah..makin pening pulak aku karang...

camne ni..pening la pening..looser nye aku...

0 comments: